Trophies och exklusiviteter

Inaktiv
Trophies och exklusiviteter

Jag vet inte hur det är med er, men alltid när jag köpt ett nytt spel så väcks tanken "undrar om det har snygga trophies?" till liv. Alltid lika intressant när den första ploppar upp: "Sweet, riktigt snygg" (Ninja Gaiden Sigma 2, Fallout 3) varvas med estetiska frågetecken som blur. Nu vet jag ju inte hur viktigt folk tycker det här är, men det är ändå kul att se utvecklare som lägger ner tid på något som vissa spelare, mig själv inkluderad, håller så kärt.

Och man kan ju då tycka att PS3-exklusiva spel borde ha extra snygga trophies då trophies är just exklusiva för PS3. Men ack, istället är det tvärtom.

inFAMOUS: Alla trophies av samma valör ser likadana ut.
Heavy Rain: Alla trophies av samma valör ser likadana ut.
Uncharted: Drake´s Fortune: Alla trophies av samma valör ser likadana ut (Här hade man dessutom gott om tid att göra något snyggt då trophies las till i efterhand).
Uncharted 2: Honor Among Thieves: Visst, trophiesen har individuella utseenden men spelet får ändå underkänt eftersom i princip alla (alla?) trophies bortsett från multiplayer är exakt desamma som de i 1:an, fast med nya vapentrophies.

Undantag: Killzone 2, som enligt mig spottar snygga trophies.

Självklart prioriterar vissa utvecklare roliga trophies som tillför spelupplevelsen något medans andra inte kunde bry sig mindre, men i fortsättningen får ni, kära utvecklare, gärna avsätta en arbetsdag eller två för att iallafall göra varje trophy individuell. Snälla?

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar