Leliana's song

Skägg.
10 Chambers
Leliana's song

Med utannonsering av Dragon Age 2 kom suget för Dragon Age i allmänhet igång och jag valde därför att ge mig i kast med BioWares senaste DLC; Leliana's song.

Den stora skillnaden är att du inte spelet som någon egenskapad karaktär (eller darkspawn för den delen) utan som en av dina kompanjoner i originalspelet; barden Leliana. Om du lärde känna henne i originalspelet så fick du veta att hon hade ett mörkt förflutet och det är detta förflutna du nu får spela på egen hand.

I min enfald trodde jag att vi skulle få bekanta oss med Orlais (där Leliana kommer ifrån) men istället utspelar sig nästan hela äventyret i Denerim. Det är väl i och för sig förståeligt eftersom de håller nere kostnaderna på det viset genom att återanvända kartorna från originalspelet.

Äventyret är kort och koncentrerat men eftersom Leliana var min favorit-NPC från DA:O så får jag ändå mycket behållning av det. Författare är Luke Kristjanson (mannen som skapat den intressantaste NPC:n någonsin; Jaheira, Baldur's Gate 2) och det märks. Trots det kompakta formatet får de ut det mesta av dialogerna.

3 timmars underhållning för ungefär 45 kronor. Är det värt det? Jag tycker det i det här specifika fallet, men å andra sidan är priset en åttondel av vad ett normalt fullständigt spel kostar, så ur det perspektivet är det dyrt.

#blogg


signatur
1
Skriv svar