Get Away Rock dag 3

Medlem
Get Away Rock dag 3

Efter några dagars hektiskt jobbande i värme är det dags att summera den sista dagen av festivalen. Denna dag hade vi våra tjejer med oss och... tjaa de gillar inte metal jättemycket, men lite ändå.
11:40 Möttes upp utanför festivalområdet och fixade band åt damerna.
11:47 Öldags! Det visar sig att öl är gott även dag tre.
12:00 Lillasyster, allt för liten publik och sångaren hade diskbråck så det blev mindre röj än vanligt. Dock var det en bra spelning.
12:45 The Crown, slötittade lite men beslöt oss för att ett toabesök var ett bättre alternativ.
13:10 Rebel Collective, ett lokalt band från Gävle vilket var kul. Kollade på några låtar och gick därefter och tog en öl till, mumma!
13:40 Adept, fullt ös medvetslös. Sångaren trodde han hade slagit ut en tand. Vi såg ungefär halva spelningen sen åkte vi in till stan och käkade på Olles.
15:32 ätit klart och vandrat hem till mig där det serverades kall öl, Jim Beam, cider och sommardrinkar. Skönt att sitta ner och slappna av lite.
17:40 The Haunted! Grym band som jag inte hade hört förut, bra ös på spelningen med.
18:30 Matdags! För mig blev det vildsvinskebab igen och den var lite bättre denna gång än förra. Tjejen åt en langos och jag fick äta resterna.
18:50 Öl!
20:45 Europe. Hmm alltså de var bra mycket bättre än jag trodde de skulle vara, låtarna från nya plattan var ganska sköna faktiskt. Tyvärr avslutade de med The Final Countdown. Mycket folk och ganska bra drag, helt klart godkänt!
22:45 Vader. De spelade i gasklockan och jag och polaren var de sista som fick komma in, med andra ord fyllde de gasklockan (för första gången under festivalen vad jag vet). De var ganska arga och det blev snabbt asvarmt med stängda dörrar, vi lyssnade på kanske 4-5 låtar sen gick vi ut och andades.
23:30 Slash! Åhej, Slash hoppar runt på scen och ser glad ut. Miles Kennedy sjunger och låter som Axl Rose. Folk röker som tokiga och ögonen kliar och rinner på mig. Plötsligt händer det, de spelar Civil War (bästa GnR låten enligt mig)! Öser för fullt och hoppar runt. Efter det ser vi kanske två låtar till innan jag och tjejen ger upp, går och köper varsin munk och åker hem. Han (Slash) är inte bättre än så.

Allt som allt måste jag säga att det var en mycket bra festival, välorganiserad och lagom stor med många band av olika kaliber. Om jag jämför med Metaltown 2008 så var Get Away Rock snäppet vassare och jag kan varmt rekommendera den till alla metalheads och rockers nästa år! Vi ses i Gävle 2011! HMITN!

#blogg


signatur

Tempus fugit.

1
Skriv svar