Medlem
Wolfman

Hyrde Wolfman med Benicio Del Toro ikväll, bra film i lite oldschoolstuk. Bra kulisser i filmen.
Däremot satt jag å polarn...eller mest jag iallafall, och drog paralleller till Sagan om ringen och Matrix... Mitt sinne är ganska långsökt, jag vet, jag söker hjälp men ingen vill ha mig...
Men hallå, Hugo Weaving + en ond Bilbo i form av Sir Hopkins och en liten varulvsunge som ser ut som Gollum och en varulv som liknar King Kong (Andy Serkis, Gollum/KingKong)...
Dessutom nämns Nebukadnessar, skeppet i Matrix hette så, i samma scen som Hugo vandrar runt.
Andra paralleller är att Benicio Del Toro en gång spelade Bondskurken Dario i Licence to Kill, Bond spelades av Timothy Dalton som spelade Prins Barin i Flash Gordon där Max von Sydow spelade Ming, Max är ju också med i Wolfman...och i Bondserien också för den delen. Brian Blessed var också med i Flash Gordon och han hade även en roll i Alexander där Sir Hopkins medverkar...

Klockan är 1:25 och jag tryckte i mig alldeles för mycket socker till filmen...

Och gillar ni lite vridna saker, vad sägs om en film som innehåller Zombies, Drakar och Mechas, har en tagline på IMDb som lyder "Alice in Wonderland with machine guns", 3D IMAX och made by Zack Snyder...mer info ska visst komma den 24/7 på Comic Con.

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Wolfman

Ibland kan man inte släppa att filmer är gjorda av skådespelare som man sett i massa annat.


signatur

Bra att du hittar kopplingar, det gör jag med, hela tiden, de jäklarna ska inte få det lätt, speciellt inte om de vill kalla det för "underhållning".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar