Fredagsmys och snart semester

Medlem
Fredagsmys och snart semester

Igår var det ju fredag och trots arbete hela helgen så måste man ju hinna med lite fredagsmys

Sambon hade fixat kött och engångsgrill och som mannen i huset var det sen min uppgift att få fyr på eländet för en gång skull hade vi faktiskt fått tag på en vettig engångsgrill och glöden blev riktigt bra. Fläskkött var på menyn och ute på gården framför huset så stod jag med vovve, öl och grill i bästa sommar-manér. iPhonen agerade bergsprängare och jag kände mig ganska nöjd i värmen. Sambon kommer ut och gör mig sällskap och tillsammans njuter vi sedan av gott kött och hemlagad potatissallad. Mumma

Vovven fick såklart smaka lite kött, eller ja ganska mycket. Hon var jättenöjd hon med och tyckte att jag var en riktig grillmästare!

Uppe i lägenheten bjöds det senare på efterrätt i form av jordgubbar doppade i mjölkchoklad, det är en stående favorit i vårt hem. Ytterligare en öl och fredagkvällen var så bra som den kunde bli.
Lite film skulle ju ses också och jag hittade en dokumentärlik film som heter "Triage". Den passade in både på mitt yrke som sjuksköterska (triage är en form av prioriteringsordningssystem i sjukvården, oftast akutsjukvård) plus att den handlar om en krigsfotograf. Så jag kände mig ganska hemma Filmen var för övrigt ganska bra med en hel del starka scener och känslor. Passade kanske inte riktigt in på en lugn fredags-mys-temat men den var ändå bra och sevärd.
[http://www.imdb.com/title/tt1217070/]

Eftersom det var tidig morgon för mig på arbetet så blev det kudden ganska omgående efter all denna myspys.

Nästa vecka är semestervecka och den ska spenderas i Stockholm. Ser fram mot det nåt enormt! Kul att träffa alla vännerna på "hemmaplan" och första gången jag och sambon är där tillsammans sedan flytten. Det blir skönt att vara ledig på riktigt också, även om det bara är en vecka. Den här sommaren har varit på tok för mycket jobb och alldeles för lite semester. Nästa år ska jag försöka lägga in rejäl semester till sommaren, vilket skulle vara första gången i livet.

Trevlig helg!

// Manuel

#blogg

1
Skriv svar