Redaktörens Vitlöksbröd of Doom

Skägg.
10 Chambers
Redaktörens Vitlöksbröd of Doom

[ia=21865; large]

1 Baguette
50g smör
3 msk olivolja
4 stora vitlöksklyftor
Två mozarella-bollar
Persilja, dragon och basilika
Flingsalt

Dela brödet, smeta ihop smöret, fördela och toppa med skivad mozarella. Efter lagom mycket tid i ugnen gör de iddqd på dina smaklökar.

#blogg


signatur
Redaktörens Vitlöksbröd of Doom

Så som brödet ligger i bild skulle jag vilja kalla det för "Inception-bröd".

Ser gott ut.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers

Iphone-kamrean verkar bara fejkrotera bilden så att det ser rätt ut på mobilen. Som tur är har vörts mästerliga medlemsbildarkiv roteringsfunktion.

Det var gott, fick i mig hela och lite extra.


signatur
Medlem

oh shit pommes frites. Jag som är så hungrig


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Så lättlagat och så himmla gott! Man behöver verkligen inte vara någon astrofysiker för att klara av det!

Medlem

Tack för detta tipset Calle. Jag mår dock lite illa nu i efterhand, åt fyra minibaguetter med ditt recept, dock lade jag på prosciutto efter att de varit i ugnen, för att fina till det lite extra.

Sen förstår jag inte hur du kan käka TVÅ mozarellabollar? De sväller till en smetig härlighet som nästan har andra gradens tuggmotstånd. Väldigt goda, men jag käkade en hel mozarellaboll och det känns som att jag svalt en tennisboll.

Du går ur "kampen" som vinnare, tack för tipset återigen!

Skägg.
10 Chambers

Jag måste erkänna att jag inte åt båda mozarella-bollarna, frugan hjälpte. Jag syftade på den längden i fotot, dvs en halv baguette.

Prosciutto på låter rejält frestande, lär bli en förrätt i framtiden, tack själv!


signatur
Medlem

fantastiskt )

1
Skriv svar