12 års väntan snart över

Medlem
12 års väntan snart över

Herregud! Jag har varit vaken och uppe sedan kl halv 9! Halv 9 på en Lördag! Vet inte hur längesen jag var uppe så tidigt på en Lördag! Måste vara nervositeten inför Starcraft 2 och oroligheten att kanske inte få det i tid?

12 år.... Smaka på det.... 12 år.... Jag är 22 år så jag har väntat sedan jag var 10 år på det här spelet... Blizzard har väldigt mycket att bevisa nu. Kommer dom göra Starcraft 2 bättre än Starcraft 1? Ja, det kommer dom nog med största sannolikhet. Bort med gamla enheter och in med nya. Finns inte direkt någon enhet jag saknar från gamla. Kanske Goliaten då men Vikingen ersätter den ganska bra.

Dragoonen saknar jag inte hos Protoss sida. Den har blivit ersatt av inte mindre än 2 enheter. Jag talar då om Stalkern (en levande Dark Templar som satt sig därinne, och inte skadad veteran som Dragoonerna) och Immortaln (som är en veteran protoss som förr satt i en Dragoon men då Zerg invaderade Aiur så förlorade Protoss möjligheten att tillverka flera dragoon "fordon", så det här är dom enda som är kvar av Dragoonerna i första spelet och blivit uppgraderade med tyngre vapen, pansar och sköldar och blivit döpta till Immortals).

Jag hade kanske velat sett Lurker enheten till Starcraft 2 men dom kändes inte så jätte bra och nödvändiga än att 75% försvara sin bas än att attackera då dom måste gräva ner sig för att kunna attackera. Skulle inte bli förvånad om det var en av dom nya enheterna som kommer med i Zerg expansionen, Heart of The Swarm.

Nej, 3 dagar kvar nu... Jag kan knappt vänta... Fast jag har väntat 12 år så då kan jag med glädje vänta 3 dagar till....

12 år....

#blogg


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

1
Skriv svar