Medlem
Grepolis

Efter lång tids hjärnstillestånd så tänkte jag i alla fall ta och rekommendera ett spel - Grepolis (länk längst ner)!

Det är ett spel i samma genre som Utopia (alltså webbläsarbaserat strategispel) men som känns trevligare att spela i mina ögon, och som utspelar sig i en antika Greklands övärld.

Man är flera spelare per ö (som det också finns bondbyar på som man kan handla med, plundra, och rekrytera från), och varje ö ger lite olika bonusar på produktion (trä, sten eller silver som är råvarorna i spelet). Allianser kan existera över flera öar och till och med över flera hav, och alla hav och öar och städer finns att tillgå på en sömlös karta.

Tiden det tar att röra sig mellan städer (vare sig det är handel, hjälp med försvar av en annan stad, eller anfall) varierar med avstånd, och man kan dessutom ha flera städer per spelare, även om det tar en stund att komma upp så högt i nivå att man faktiskt kan ta städer.

Riktigt skoj spel, finns servrar på massvis av språk (t.ex. Svenska, som jag själv spelar på), och det känns väl utarbetat i mina ögon. En helt ny nivå av samarbete och alliansfunktion i förhållande till Utopia i alla fall, som är det enda andra spel i samma genre jag har spelat och alltså kan jämföra med.

Spelet kan hittas här (invite-länk, så att ni vet): http://se.grepolis.com/invite-45802-se2

#blogg

Medlem
Grepolis

Det ska spanas in

1
Skriv svar