Arg, förbannad...

Medlem
Arg, förbannad...

Skulle ut och dra upp lite gös på kvällskvisten var det tänkt, upp till föräldrarna och hämta båten, ut på vägen mot Västerås och på med farthållaren. Underhållningen under resan var färddatorn i bilen som glatt visade hur långt jag kunde komma på tanken, 975...918...856...788...701...679...540... underbart det här med bränsleförbrukning eller hur?
Väl framme i Västerås var det som vanligt några idioter som skulle om, helst på insidan av någon anledning. Men så saktade jag ner, svängde in på den lilla vägen ner till båtrampen på Lögarängen, backade ner mot vattnet och stannade. Slängde i grejerna i båten, av med spännband och lossade spärren för tilten. Backade i släpet, inte för långt för då får man ju vatten på lagren och det är inget bra... sett varför för några år sedan...
Börjar vinscha i båten och pang!
Någon jävligt pantad, eller bara otroligt idiotiskt funtad person har gjort ett betongfundament längs ner på rampen...smart, mycket smart, speciellt för oss som har moderna båttrailers som inte behöver dränka hela släpet för att få i båten. I och med att vattnennivån är låg så river detta fundament upp en stor reva i aktern på min 1 år gamla båt. Yes, där gick det andrahandsvärdet tack så jävla mycket!

Att vattennivån är låg har vi ju fått höra på nyheterna, vattenmagasinen vid kraftverken sinar och elpriset måste troligen höjas rejält för att vi ska kunna få någon el...
Varför släpper man då ut vattnet från till exempel Svartån och speciellt Strömsholms kanal?
Vore det inte bättre att spara på vattnet istället för att öppna dammluckorna och släppa förbi vattnet utan att nyttja det för elproduktion?
Nej, just ja, då har man ju vatten kvar i magasinen i vinter och det är ju inte bra...

Ska nog låsa in mig i ett vadderat rum med en NES och stänga ute alla idioter som förstör livet för en...men ja e inte bitter...

För er som möjligtvis ska gifta er kommer här ett tips på tårtdekoration...

#blogg

Arg, förbannad...

Suck, det går inte att lita på någon.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar