God morgon eller god natt

Medlem
God morgon eller god natt

Jag kan säga att jag efter 15 timmars arbete i sträck var ganska mör. Framåt förmiddagen i dag kände jag mig darrig och snurrig i huvudet. Haha.. så mycket för att vara ung och pigg, uppenbarligen börjar man bli gammal utan att jag själv har märkt det

Som tur var kunde jag somna direkt då jag kom hem och min vovve störde inte allt för mycket även om hon tyckte jag var trist efter några timmar och gick ut för att lägga sig på balkongen istället.
Sex timmar lyckades jag sova och det behövdes. Nu är klockan snart 3 på natten och jag känner mig hyggligt pigg i alla fall. Som tur är kommer jag kunna åka hem nu kl 07 och slipper jobba förmiddagen igen. Det hade jag nog inte orkat.

Jag har påbörjat min ansökan till PhotoNatura som är en grupp fotografer i Sverige som varit verksamma sedan 1988. Medlemmarna har väl förnyats under tiden men de har stora namn som Brutus Östling på sin medlemslista. Förhoppningen är att kunna få ett medlemskap och utvecklas ännu mer som naturfotograf. Mycket spännande och jag sitter hemma om dagarna och försöker plocka ut 50 unika bilder som ska representera mitt fotograferande och skapande, dessa ska sedan skickas in och måste få minst 70% av deltagarna på årsmötet att säga JA till att välja in mig.
Lite läskigt är det också, att bli bedömd. Jag hoppas verkligen men har inte så stora förhoppningar om att komma med.. men man kan ju alltid söka igen nästa år då jag förhoppningsvis samlat på mig ännu fler vackra och bra naturbilder.

Jag ska inte måla fan på väggen ännu iofs.. anmälan är inte skickad och mitt urval är i alla fall i mina ögon riktigt vasst. Hoppas bara att de också tycker det!

Fortsätt sova gott där ute. Så håller jag korpgluggarna öppna några timmar till. Sen helgledigt!

// Manuel

#blogg

1
Skriv svar