Mardrömmar

Medlem
Mardrömmar

Usch o fy... mardrömmar är aldrig roliga. Inatt drömde jag att svaret från PhotoNatura hade kommit och jag blev inte invald. Jag var så himla uppspelt då jag rev upp brevet och sen trodde jag först att jag hade blivit godkänd för att sen längst ner på pappret läsa att så inte var fallet... Nu var det ju bara en dröm så klart.
Även om jag hoppas och håller tummar och tår så tror jag ju inte att jag kommer få en plats hos dem, inte i år i alla fall. Jag tror att de kommer fälla mig på att bilderna inte var så homogena som de önskar i en ansökan. Det blev ju flest blombilder men jag valde att fylla ut med lite landskap och annat. Hoppas att de förstår att jag inte bara plåtar blommor och ville visa lite mer av mitt andra fotograferande också, det tillhör ju naturfotograferingen helt klart.
Jag får vänta och se helt enkelt, har ingen aning om hur lång tid det tar innan man får svar.

Skulle det nu bli som jag misstänker att jag får ansöka igen så kommer jag vänta nåt år eller två för att samla på mig fler fantastiska blombilder och köra en ansökan enbart med blommor.

Varför jag hade mardrömmar är för att jag är lite bakis idag. Igår hade vi nämligen två kollegor till min sambo på besök. Det var väldigt trevligt att sitta på balkongen och snacka skit

Vi bjöd på laxrullar, rom/räk-crustader, chevre/honungsbröd och dinkelkex med fetaoströra. Väldigt smarrigt Till efterrätt blev det min sambos sagolikt goda blueberry frozen cheesecake. Å såklart ostbågar framåt natten!

Är ni med i nån exklusiv klubb eller grupp? Eller har ni ansökt till någon? Skriv gärna i kommentarerna och berätta!

// Manuel Ek

#blogg

1
Skriv svar