SC2 Battle Report (Img heavy)

Medlem
SC2 Battle Report (Img heavy)

Så, jag tänkte prova bloggfunktionen på forumet och samtidigt skriva en Battle Report i Starcraft 2.

Jag valde random och spawnade som blå protoss.
Min motståndare var röd protoss.
Jag börjar lite slappt med nån form av tech build, Pylon -> gateway -> gas -> cybernetics core. Jag hoppades att motståndaren var noob och skulle turtla i basen hela matchen. Förhoppningen faller dock när motståndaren scoutar mig först. Min scout hittar motståndarbasen och ser det här:

En dubbel gatewaybuild. Oh crap :S Jag överger tankarna på void ray tech och slänger ner en till gateway och en forge.

Hans vilda horder av Zealots anfaller, men mitt försvar är online.

Han försöker slå ut pylonsen som powerar cannonsen. Han lyckas nästan.

Victory! Jag utnyttjar faktumet att hans early rush failar och tar en expansion. Techar till en Colossus för att ta hand om hans eventuella horder av Zealots och Stalkers.

Eh...en hord av arga Immortals? De som gör bonus i skada mot mina stalkers och tar reducerad skada av min Colossus? Oh crap. :S

Adjö, herr Colossus.

Men mina stalkers will surely hold the line!

...Eller inte...

Han dödar mina expansionsprobes och går rätt in i min main. Han targetar mina två pylons som powerar två gateways, en cybernetics core, en forge och två cannons. Jag försöker micra mina patetiska styrkor och göra skada på honom.

Pylonsen är nere. Det ser mörkt ut i min bas.

Men mina cannons fixar biffen.

Efter en kort paus dyker han upp igen, med en fet armé. Jag börjar känna mig som Polen under andra världskriget.

Han är inne i min bas igen. Jag funderar på att skriva GG vid det här laget.

Okej, jag har nu två gateways, tre cannons och en observer.

Där går min forge och min cybernetics core. TT

Mina två zealots och en immortal anländer för en final stand... >:/

Och driver bort honom, igen! Starcraftgudarna är på min sida idag.

Jag warpar in en runda med Zealots och nån immortal. Min observer i hans bas ser dock något jobbigt: Han har Void Rays.

Mitt Antiair: Inte så mycket. Dum som han är så låter han mig targetfira hans void rays med mina två stalkers och tre cannons.

Jag slår tillbaka honom, ännu en gång.

Han har fortfarande inte tagit sönder mitt expansionsnexus, så jag återbygger probsen där för andra gången och tar en till exp nere i hörnet. Scoutar och ser att han har en egen exp uppe sen ett tag tillbaka. Jag skickar dit hela min armé.

Och dödar den. Pushar mot hans main. Där jag och min armé stöter på hans styrkor.

Som jag krossar.

Ger mig på hans naturalexp som han har startat nyligen. Men vad är detta han har i bakfickan? Dark Templars!

Synd för honom att jag hade en observer i hans bas. Jag dödar de två DT:sen och spammar attack move mot hans bas, när han ger upp och leavar.

Victory! Det var en riktigt jämn match där jag hamnade i en defensiv position nästan hela matchen, han var lite för dålig på att utnyttja sitt övertag och ville avgöra för snabbt, det gick nästan. Några få, välplacerade inwallade cannons gav honom väldigt mycket trubbel.

Han kunde skickat sina void rays bakvägen, eller containat mig och tagit massa expar, eller macrat lite bättre, så hade han nästan säkert vunnit. Att techa DT:s när jag har Photon Cannons och byggnaden med Observers i är också bara dumt.

#blogg


signatur

As Man looked up and cried to the heavens, so it responded...

1
Skriv svar