En av gitarrens vänner

Medlem
En av gitarrens vänner

Fick ett spontanryck idag och bestämde mig för att planka mina favoritlåtar av ett av mina favoritband, Porcupine Tree. Jag märkte dock att jag inte hade ett capo (ett tillbehör till gitarren som du fäster på gitarrhalsen så att du kan höja eller sänka tonart smidigt) till min akustiska älskling för att plocka ut en av låtarna, bifogad nedan. Så jag skuttade ner till min favoritmusikaffär och införskaffade ett sådant, och hann med lite skitsnack med mina favoritinstrumentförsäljare om diverse nya produkter.

Sen började plankandet, och nu är jag fem låtar rikare i min repertoar.

På tal om Porcupine Tree så har ni väl inte missat att tre av den progressiva rockens giganter, som råkar vara mina favoritgiganter, går ihop i ett nytt superprogressivtprojekt. Jag snackar förstås om Mikael Åkerfeldt från Opeth, Mike Portnoy från Dream Theater och Steven Wilson från Porcupine Tree. Alla tre är goda är vänner sedan ett tag tillbaka, medan Wilson och Åkerfeldt också har en arbetsrelation till varandra. Wilson producerar nämligen Opeth. Jag ser väldigt mycket fram emot detta påhitt!

Saxat från metalinjection.net:

"They have promised that their direction is “arty…ambitious,” and inevitably, “epic” – undoubtedly “dark” – a sure-fire way to hook listeners on the deliberate melodies and the introspective lyrics that gave both musicians a solid status in the musical world."

Interesting to say the least.

#blogg

1
Skriv svar