7 dagar kvar

Medlem
7 dagar kvar

Tills jag ska på bröllop utan att fotografera en bild! Mitt eget

Dags att samla tankarna inför den stora dagen. Ett drygt år av planering och förberedelser börjar närma sig sitt slut och tankarna drar iväg till vad som kommer efteråt. Då det är dags att gå tillbaka till den "grå" vardagen, hur ska det gå?
Min blivande fru och jag diskuterade nämligen bröllopsdepression (snarare post-wedding-depression) och undrade väl båda två om vi var i farozonen. NEEEEJ såklart inte skrattade vi men man vet aldrig. Det är en stor dag, en av de största och timmarna går ju lika snabbt förbi den dagen som vilken annan dag. Risken är att man är så nervös och uppjagad att man inte hinner med att njuta. Jag hoppas att det inte blir så utan att vi båda två kan ha en rolig och avslappnad dag i goda vänners lag. Något jag ser fram mot är att samla alla släktingar på samma ställe, det är något som aldrig har hänt förut. Vilket väl grundar sig i att mina föräldrar inte längre är tillsammans och inte varit sedan jag var mycket liten, det har aldrig varit naturligt att få ihop mammas och pappas sida på samma tillfälle förrän nu.

Ja på tal om det ja... min far är borta med vinden, så som han är ibland. Går inte att nå honom på mobilen, varken via telefonsamtal eller sms. Nåja, jag har ju knappast förväntat mig att han skulle komma men blir ändå besviken om han inte gör så. Eller ens hör av sig.

En kusin vitamin har avbokat också, det var trist för vi har precis fått upp lite kontakt igen efter många års tystnad. Några andra släktingar har ju också tackat nej av olika anledningar men de allra flesta kommer faktiskt, vilket är otroligt roligt

Min sambo och jag bestämde oss också häromdagen för att boka fotografen även till själva vigseln och efterföljande mingel i trädgården. Det kostade några tusenlappar till men känns ändå helt okej. Det är ju en dag man vill minnas så länge man lever och vackra foton är roligare att titta på än fula

Idag har jag laminerat våra frågor till den (tydligen) obligatoriska frågesporten. Haha.. jag har aldrig tänkt på att man skulle ha frågesport på bröllop men det är väldigt vanligt. Lite för att fördriva tiden mellan vigsel och middag men också lite kul att släktingarna får ta del av olika knutpunkter i livet genom frågorna.

Jag lovar att lägga ut några bilder på oss från bröllopsfotograferingen, jag ska ju inte bara plåga andra med bilder på min blogg

#blogg

1
Skriv svar