Mikrospelande

Medlem
Mikrospelande

Efter att fått avnjuta min yngre brors XBOX 360 Elite ett antal veckor (se tidigare inlägg) nåddes jag av det trista beskedet att han skulle resa bort med den. Paniken spred sig fort, vad skulle jag då spela? Då jag för närvarande vistas i min gamla hemstad Stockholm och mina samtliga konsoler samt min stationära gaming-PC väntar tålmodigt på mig hemma i Norrköping är spelmöjligheterna numera tämligen begränsade. Men skam den som ger sig. Min lilla netbook får harva igenom de få nyare spelen den klarar av (#Half-Life 2 fungerar faktiskt utan problem). Jag investerade även i #Magic: The Gathering - Duels of the Planeswalkers med tillhörande expansion för att jag dels är en gammal räv inom Magic-svängen, men även för att ha någonting att göra mellan varven till jobbet. Har även blivit en del spelande av #Football Manager Handheld på min kära iPod Touch. Sist men inte minst fann jag en gammal retro-vän, min första PS2! (Den gamla "stora" varianten skall tilläggas). Då beslutade jag mig för att för tredje gången försöka klara #Final Fantasy X och kanske även komma igång med #Final Fantasy X-2 som jag fortfarande inte spelat sen jag köpte det för flera år sen. Får se hur långt jag hinner komma innan det är dags att flytta hem igen till helgen. Har i alla fall bestämt mig för att investera i #Final Fantasy XIII till min kommande nya XBOX 360 nu när spelet går att få tag i för 199 kr. Även #Red Dead Redemption kommer att införskaffas och förhoppningsvis spelas igenom innan spelhösten kommer igång på riktigt.

Har även ett #StarCraft II: Wings of Liberty liggandes hemma, men som jag tjuvspelat lite (läs ganska mycket) redan.

#blogg


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

1
Skriv svar