Svårt val igen!

Medlem
Svårt val igen!

Nu har jag testat både PC- och Ps3-versionerna av Mafia II, och jag måste säga att PC:n knäpper PS3 på näsan inom stort sett allt. Grafiken är bättre, ingamefilmerna är bättre, knappt inga framdrops och så klart är siktandet bättre. Det enda som jag kan komma på just nu som är bättre på Ps3 är körandet och menyerna.

Så varför velar jag över vilken version av spelet jag ska köpa? Först och främst är det för att jag tycker bättre om att spela singleplayer-spel på konsoll. Det är skönare helt enkelt. Sen så trodde jag inte att min gamla dator skulle klara av spelet så bra som det gjorde, visst grafiken är inställd på låg/medium, men det är fortfarande snyggare i de flesta fall än på Ps3.

Kan någon förklara för mig varför det nästan alltid är så att Ps3-versionen ser sämst ut om det är ett multiplattformsspel, medan de exklusiva till Ps3 slår nästan alla andra spel vad det gäller det grafiska?

#blogg

Medlem
Svårt val igen!

Jag tror att det är jobbigare att porta/koda till PS3, har för mig att jag har läst det nånstans. 360 ska tydligen ha en bättre plattform att koda till. Men jag kan ha fel. Hårdvaran i PS3 ska däremot vara bättre än 360?

Medlem

Men borde det inte vara enklare att utveckla till Ps3 först, och sen föra över till Xbox i så fall?

1
Skriv svar