OSS NYBÖRJARE EMELLAN

Inaktiv
OSS NYBÖRJARE EMELLAN

Det var länge sedan som jag var en nybörjare, och jag glömmer ofta att de grundläggande färdigheterna som håller en levande i WWIIOL inte vanligen finns hos dom som bara har spelat i en dag eller två. "Warsaurus" har tagit erfarenheterna ifrån sin första vecka i spelet och skrivit en riktigt bra handbok för nybörjare. Bli inte lurade av hans , dom saker han tar upp är helt rakt på sak och extremt användbara för nybörjare. Jag vågar till och med säga att många veteraner kan lära sig en hel del!

" Oss Nybörjare Emellan (From a Noob to a Noob) "

Av Warsaurus

Har du precis börjat spela WW2 Online? Misstar du ofta Skjutknappen för knappen du siktar med? Har du någonsin gått upp till en fiende och frågat vart skjutknappen är någonstans? Dör du flera gånger i minuten? I sekunden? Innan du ens spawnat? Blir du lätt distraherad av små skinande saker mitt i stridens hetta? Studsar dina granater hela tiden tillbaka i ansiktet på dig? Har du försökt att hugga en Pansarvagn med din kniv? ( Titta inte på den nu! Fokusera! ) Är din Dödat/Dödad statistik så låg att kärnforskare börjat studera den?

Då min vän, är du förmodligen en nybörjare. Men bli inte rädd! Jag är också en nybörjare som söker kunskap. Och vi är inte ensamma. Så, små newbies, samlas här nu medan jag delar med mig av den lilla kunskap som jag har samlat ihop om WW2 online, så ska vi ta steget upp till att bli del av Eliten.

Överlevnad

Det första steget i att lära sig att spela WW2OL är inte att lära sig skjuta sin fiende. Det är att lära sig hur man överlever slaget, och sedan, hur man krossar fienden som en fluga. För att överleva måste man veta hur man rör sig, snabbt och effektivt. Jag antar att du har gått igenom den träning som spelet tillåter, och om du inte har det, så gå och gör det, Snabbt. Nu när du har gjort det så kan vi fortsätta.

När du springer så förlorar du uthållighet(Stamina),, och när den går ner till runt 45%, så kan du inte springa längre. För att återhämta dig, lägg dig dig ner snabbt. Väl liggande så återhämtar du dig snabbast. Så en bra spelare kommer inte springa rätt ut över ett fält, dom kommer gå till ett skydd, lägga sig ner, återhämta sig, och sedan fortsätta. Ett annat tips: Om du når 45% uthållighet, så återhämtar du dig långsamt. Men om du bara kommer ner till cirka 60% så kommer du återhämta dig mycket snabbare per sekund av vila, än vid 45%. Så, sjunk till 60%, och du kommer att röra dig mycket snabbare än om du tröttar ut dig helt.

Skydd!

När du rör dig mot en stad, eller försvarar en stad, så måste du förstå det viktiga med Skydd. Skydd är den största gåva som mänskligheten har fått som skyddar oss från många saker. Kulor, Granater, saker som kastas på oss av våra föräldrar, Fruar, Flickvänner när dom skriker åt oss att sluta spela ett idiotiskt spel. Det finns dock flera typer av skydd.

Det är en stor skillnad mellan att skydda sig och att gömma sig. Ett skydd är ett fast objekt mellan dig och din fiende, medan ett gömställe oftast bara grafiskt, som en buske. Kulor kan fortfarande komma igenom och döda dig, men det gör det svårare för fienden att se dig. Ute på fältet så är det buskar som utgör de mesta gömställena. Men kom ihåg newbies, om du kan se en fiende när du kollar ut genom en buske, så kan han se dig också! Så var försiktig! Det finns också små kullar. Dom är utmärka att gömma sig bakom, kulor kan flyga igenom och träffa dig och det ger dig övertag på ett annars platt fält. Använd dessa så ofta som du kan. Långt gräs låter dig också gömma dig när du kryper på marken mot en stad. Visst, det går långsamt, men det kommer också göra så du överlever, och det vill dom flesta av oss.

På stadens gator så är skydd svårt att hitta, och ännu svårare att använda fullt ut. Fönster är bra för att få översikt, men är hela tiden under uppsikt av fienden. Dörröppningar är dödsfällor, och att springa mitt på vägen är ett bra sätt att introducera din hjärna med trottoaren. Rör dig försöktigt och kolla runt hörnorna. Personligen så gillar jag ruiner att skydda mig i. Dom ger mig lite övertag , massor av skydd på sidorna och speciellt för Axis, bra kamouflage.

Så för att överleva, använd allt skydd du kan, använd det ofta och väl. Detta är INTE COD, inte BFBC, eller något av dom spelen. Om du går in i en duell mitt på gatan med fienden så kommer du dö, tvivla inte på mitt ord. Om du behöver detta råd så är du en nybörjare, och därför så kommer du förlora den duellen. Så tänk till en extra gång innan du springer rätt in i ett slag.

Saker att undvika

Undvik dessa saker som pesten, för det är precis vad dom är på ett sätt. Visst, utan sår och bölder, men dom dödar dig minst lika bra.

Pansarvagnar.

SPRING. IVÄG. Du kan inte döda dom, du kan inte skada dom, dom kommer döda dig, låt dom inte få det nöjet. Visst, det finns sätt att döda pansarvagnar på. Men du är en nybörjare, Så försök dig inte ens på det, vi ska anta att du är en vanlig Rifleman. Försök dig inte på något annat ännu, lär dig spelet först. Nu tillbaka till pansarvagnar. Dom ser dig. Om du ser den, så ser den dig. Fråga inte hur eller varför men dom SER Dig. När du än går så vet dom att du är där, Dom leker bara med maten. Så stanna bakom skydd, och låt dom antingen passera, eller spring. Stanna inte i en buske och tro att du är gömd, dom pumpar dig full med bly innan du ens märker att dom sett dig.

Armé Bas! ( Army Base )

Både din egna, eller din fiendes. Dom är stora fyrkantiga fält med väggar runt dom. Flera byggnader, hål i väggarna, dom går inte att missa. Din fiende har Datorstyrda Soldater inuti dom. Dom kommer döda dig. Om dom inte gör det, tänk lite på saken. Du går in i en bas där din fiende grupperar sina trupper. Som en Nybörjare, försök inte ens, det är enklare så. När det gäller din egna Armé bas , ta dig ur den så fort som möjligt! Det betyder inte att du inte ska försvara den, för det är det bästa du kan göra när du försvarar en stad, men annars är dom en dödsfälla. Flyg kommer att hitta dig, och eftersom du är en nybörjare så kommer bomberna att dras till dig som magneter. Tro mig, Jag vet, jag är nybörjare. Så fastna inte i dödsfällorna, undvik dom, och ta dig ut! Det kommer rädda mycket av din K/D Statistik, och även din upplevelse av spelet.

Fiendens Spawn Plats ( Enemy Spawnpoint )

Armé Baser är en typ av spawn plats. Det finns en annan som kallas Depå. Det är en stor, ljusbrun tegelbyggnad som har 3 våningar. Det har ett garage på en sida och en brandstege på den andra, ett ljust talk och en grå insida. ( Din egna spawn plats råkar se precis likadan ut, gå ut och vänd dig om. Nu ser du hur fiendens ser ut också ) Gå inte in i deras synfält. Fienden spawnar in, och dessa brukar vara KRAFTIGT Försvarade, för när en fiende dör, så är han tillbaka 2 klick senare, och vet med störta sannolikhet var du är. Så, om du inte vet precis vad du gör, undvik dessa byggnader, annars kommer du dö.

Dödsfall

Något konstant i världen. En av två, faktiskt. Nej, det andra är inte skatter, det är Dumma människor. I WW2OL så kommer du att dö. Du kommer dö väldigt många gånger. Det är till och med så att under dina 2 första veckor i spelet, så kommer två hela kyrkogårdar fyllas med dina lik. Detta betyder dock inte att " jag är en nybörjare, det bästa sättet att lära mig är att springa in i en sammandrabbning, skjuta vilt omkring mig och hoppas att jag inte dör direkt. Men vadå? Om jag dör, så kan jag bara hoppa in igen. "

NEJ. Tänk inte ens tanken. Du kommer INTE lära dig, du kommer INTE bli bättre, du kommer INTE hjälpa din sida. WWIIOL har en intressant funktion som dom flesta andra spel inte har: Ett lager. När du dör så kostar det din sida resurser. Du ser när du spawnar [103 Riflemen Availible] bilden? Ja, när du dör så går siffran ner till 102. Så ditt liv är värdefullt. Det finns bara 30 Prickskyttar och 30 Ingenjörer i en Brigad. Förlorar du en av dom så kommer din sida inte att bli glad. En nybörjare som förlorar 5-6 ingenjörer kan förlora en hel stad. Gör det inte! Anledningen att jag förespråkar Riflemen är att ingen bryr sig om att du är en nybörjare. Du kan dö massvis och inte 'skada' något, eller i alla fall göra minimal skada.

Hur ska vi se på Döden. Realistiskt. Försök att överleva. Gör allt du kan i en strid, slutför uppdraget och överlev. Du är ingen användning för någon om du är död. Efterhand går du från 1 Dödad per liv, till 2 , till 3, till en CP Övertagen osv. Bli gradvis bättre. Lär känna dina gränser utifrån och in. Som Sun Tzu sa " Lär känna fienden, lär känna dig själv " och om 1,000 slag så kommer du inte förlora. SÅ, om du inte tror mig, tro på den killen. (Han är tydligen stor i Asien, gjorde en del coola saker, skrev en bok .. Du vet.. Mästare av krig och sånt När du dör, och det kommer du, så säg inte " aww, Jag är bara en nybörjare, det spelar ingen roll" Bli sur på dig själv. Du misslyckades. I riktiga kriget så dog du. Du misslyckades, och har bevisat ditt misslyckande för hela världen. Efter det, fokusera på vad du gjorde fel, och rätta till det.Gör detta tillräckligt många gånger, så kommer du bli bättre och bättre. ( Och för dom som överreagerar, att kasta ut datorn genom fönstret för dig INTE bättre. Bli inte överdrivet sur och förstör din dag, eller ditt spel. Hitta balansen) Så att tänka att " jag vill aldrig någonsin dö, men om jag gör det, så kommer jag använda erfarenheten till att förbättra mitt spel så att det inte händer igen " är stort, och kommer inte bara göra så du har roligare i spelet, men du kommer även också att lära dig mycket snabbare.

Döda din Fiende - Äntligen!

Du har lärt dig grunderna , och nu ska du se huvuden rulla! Eller ja, dom ska inom kort, jag lovar. Nu ska vi gå igenom 3 grundläggande saker om ditt gevär. ( Använd bara riflemen! Det är enklare, och du kommer märka att dom 90% av fallen är minst lika bra, om inte bättre om du inte gör en speciellt sak )

Ända sen det första geväret, så har människor märkt att en kula, precis som allt annat, tar tid att förflytta sig till ett speciellt ställe. Så ju längre bort din fiende är, desto längre tar det för kulan att träffa den stackars skallen.

Och andra saken är sjunkande kulan. Kulan påverkas av tyngdlagen. Det betyder att ju längre du skjuter, ju mer sjunker kulan under flygturen.

Den tredje saken är pricksäkerheten. Ditt gevär är pricksäkert, men på 600 meter så blir saker små. Även Lagg påverkar. Ingen kommer någonsin erkänna att dom misslyckades på grund av lagg, i alla fall inte att det var deras eget lagg. Det är alltid spelets fel, som fuskade, är felaktigt med mera. Folk accepterar helt enkelt inte lagg.

Hur tar du med allt detta i beräkningen när du skjuter? Den andra är enkel. Justera bara siktet. det är satt på 200 meter från början, och du kan ändra det upp och ner. Jag föreslår dock, eftersom avståndsbedömning är en färdighet du får genom att öva, att om det kommer vara mer är 400-500 meter till ditt mål, så gå bara vidare. Du kommer inte att träffa, och kommer bara att avslöja din position.

Den första, Den tid som kulan flyger, är mycket mycket svårare. Faktum är, att träffa ett rörligt mål när kulan har en flyg tid på över 1.5 sekunder, är det svåraste som går att göra i världen. ( I riktiga livet , och om jag ska vara ärlig, även i vissa spel) För att kontra detta, så måste man sikta antingen framför målet, eller vänta tills målet står still. Du kan alltid försöka skrika på fienden att stå still, men det går oftast inte så bra. (Jag försökte det en gång, killen dödade mig. Hur kunde han med?)

Nu när vi har handskas med kulans avstånd, så måste du försöka avgöra när kulan och fienden kommer att mötas. Tillsammans med lagg och lite bristande precision av ditt gevär, så har du ett riktigt svårt skott framför dig. (Men helt epic om du lyckas)

Mitt råd? Tålamod. Om du behöver 2-3 skott för att döda din fiende, så är det bäst att inte försöka. Vänta på ett riktigt bra skot. För när du väl skjuter så vet alla i området att du är där. Så försök att gå efter mottot " One Shot, One kill " för det krävs bara ett skott för en skicklig spelare att döda dig.

Förkortningar

Många erfarna spelare säger säkert redan att " Denna tråd kund vara hälften så lång om man använder rätt förkortningar." Och dom har säkert rätt. Det är sällan du har tid att säga "2 fiender väster om Longwy, tillsammans med en Pansarvagn. Vi har även inkommande flyg. Dom attackerar den vänstra byggnaden, jag tror det är Longwy Tin Foil Hat Fabriken. "

Nej, om du har så mycket tid att skriva i ett slag, så är du antingen lat (Vilket jag respekterar, men då skulle du ha använt förkortningar i vilket fall som helst) eller så bryr du dig extremt mycket om din grammatik.

Meningen borde förkortas till något av denna storleken. " 2 EI,1 ET, EA, West, går mot Västra CP. " Alla förstår det som har spelat, Nybörjare, kan lika gärna börja plugga latin. ( Jag har hört att Rom är riktigt fint såhär års)

Här är vanliga förkortningar för nybörjare:

EI= Enemy Infantry (Fiende Infanteri)
ET = Enemy Tank (Fiendes Pansarvagn)
EA = Enemy Air (Fiendes Flyg)
CP = Capture Point
MSP = Mobile Spawn Point
UMS = Un-manned Spawn - (Fienden kan spawna infanteri ur dessa)
EMS = Enemy Mobile Spawn
AB = Army base (Armé Bas)
AO = Attack Order (Det menas att den Brigad som har fått ett AO , har blivit beordrad att attackera stad X . Städer kan inte bli övertagen utan ett AO.) När en stad väl får ett AO, så kommer ett DO upp för motståndarna. Som du kanske gissar så betyder det Defense Order.
ATG = Anti-Tank Gun
AAG = Anti-Air Gun (Dessa små sakerna är också väldigt effektiva mot Infanteri, så effektiva att det nästan är deras huvudsakliga roll i vissa slag, så underskatta eller ignorera INTE deras närvaro)

Det är många av dom förkortningar som används , det finns så många mer, men jag kan inte tänka mig några mer du behöver veta för tillfället. Veteraner är välkomna att lägga till saker som jag har glömt. (Varje fordon har sitt eget smeknamn, men dom är så många, och jag vet så få, att jag inte ens tänker försöka. Inte ens för er.)

Det är farligt att gå ensam

Som det står, om du ser någon från din sida, försök inte leka Rambo och storma in i en stad ensam och bli skjuten. Stanna med dina allierade. Troligtvis är dom mycket mer erfarna än dig. Dom vet vart ni ska gå, vad ni ska göra och han vet vad målet är. Att följa dom är ett bra sätt att lära sig vad man inte ska göra. Så stanna kvar hos dom, bli inte ertappad ensam. När vi ändå pratar lagarbete, så ska vi prata erövring.

Det finns flera CP's runtom i en stad. ( CP betyder faktiskt 2 saker, Capture point eller Chokje point. Choke Point är staden, Capture point är ställena inuti en stad. ) För att erövra en CP, gå helt enkelt in i den. Självklart så ska du rensa den ifrån fienden innan du du börjar erövra. Efter det så letar du upp en bra position, vanligtvis på andra våningen. Mätaren nere till höger börjar fyllas upp, och när den blir full så har du erövrat den. Nu kan du antingen springa och erövra nästa, men eftersom du är en nybörjare, GÖR INTE DET. Stanna och försvara. Var en lagspelare och försvara, jag vet att det är svårt. Jag gör det sällan själv, det är för tråkigt och svårt.

Att försvara CP's är precis samma sak, bara tvärtom. Du går in, rensar den från fienden och ser till att inga andra kommer in. Gör detta med allierade, det snabbar på erövringen och ökar chansen för överlevnad.

Markera

Newbs, åh newbs! Det är dags att måla! När du ser en fiende så är det första du tänker "Kan jag skjuta?" Om du kan, så gör det och döda honom. Om inte, så ta upp kartan, högerklicka där du tror att han var och sätt en markör för infanteri där. Eller ännu bättre, säg det i chatten. Även om du dödar honom, markera positionen ändå. För det visar alla andra i slaget vart slag utkämpar sig och vart fienden kommer ifrån. Det är viktigt. Gör det ofta , och gör det rätt, så kan det vända slag till er fördel. Om du dödar honom så kan du säga " EI Död, W om staden ". Det hjälper, det gör det verkligen. Och kolla efter andra markeringar på kartan. Få en överblick av området och se var du kan vara till mest nytta.

Vanliga Misstag!

Vi närmar oss slutet! (Äntligen säger Veteranen, Äntligen säger Nybörjaren, Äntligen säger översättaren.. Mina fingrar gör ont!) Dom vanliga misstagen är vanliga men enkla.

Skottlossning

Om du hör skottlossning och inte vet vart det kom ifrån och vem som skjöt, så kommer det mot dig. Släng dig ner, ta dig bakom skydd. Det har förmodligen räddat ditt liv. (Det kan ju naturligtvis vara den andra nybörjaren, Bob, som skjöt mot ett fiendeflyg. Var inte som Bob)

Rökgranat

Det vanliga är , " Jag kastar rökgranat så ingen kan se mig. " Men saken är den med rök, att det är som att sätta upp en McDonald's skylt. Alla ser den, alla vill vara inuti den. Dom kommer kolla på röken, och på båda sidorna. Så om du inte stannar bakom röken 100%, så kommer du ta en kula i hjärnan. Använd den när det behövs. Och för er som är smarta, om du vill få någon att kolla åt ett visst håll, så drar rök till sig ögon som en lampa drar till sig myggor.

Skjuta på något du inte kan träffa

Det lyser upp dig som en lampa, gör det inte!

Att stå i en Spawn Point

Även om den ger bra sikt, så är den det första stället som fienden förväntar sig någon ifrån. Så du måste avgöra när det är säkert, och när det inte är det.

Kasta granater in i väggar

Detta är svårt i början. Granater kastas INTE rakt ur din synvinkel. Dom kommer från den högra sidan, cirka 30cm från var du tror. Så räkna med detta, annars dör du.

Att stanna på samma ställe efter 2-3 Dödade.

Folk kommer börja veta var du är, via chat, syn, ljud, och även folk som kommer tillbaka för att hämnas. Skjut, flytta dig, skjut, flytta dig, skjut. Du kanske till och med kan gillra en fälla för den du precis dödade, om du förutser deras hämnd. Om du kan, så spela smart.

Enkla Trick

Jag har redan för länge sedan nämnt Spring-tricket. När du stannar vid 60% istället för 45% och du kommer faktiskt att täcka större yta snabbare.

En annan sak, en väldigt viktig faktiskt: Du kan luta dig när du står up och ligger ner. (C och Z Knapparna på tangentbordet.) Det hjälper massor. Träna och bli bra på det. det har inte jag blivit ännu, men arbetar på det.

Lyssna! Inget ljud i WWIIOL finns där för att det är snyggt. Det finns där för information. Om du hör en lastbil, och kartan inte säger att det är din, så är det fiendens. Om du hör en pansarvagn, Lägg dig ner! Om du inte kan se den, men hör den, så låt den inte överraska dig. Den som först ser sin fiende finner oftast slaget. Eller överlever i alla fall.

Okej, som avslutning så ska jag bara säga detta: WWIIOL är ett spel som handlar om att lära sig, Uppleva och att ha tålamod. Du kommer inte lära dig över en natt. Jag vet fortfarande inte hur Brigad förflyttningar, High Command beslut osv fungerar. Jag lär mig , men långsamt. Använd denna guide för att lära dig, men glöm inte att ställa frågor. Folk är alltid beredda att hjälpa till, och Hjälp kanalen finns där av en anledning. Peppra folk med frågor tills dom vill börja gråta, för det är bara positivt för dig och spelet i slutändan.

[http://www.battlegroundeurope.com/index.php/community-zones/s...]

#blogg

1
Skriv svar