Ett rätt i Starcraft 2-storyn!

Medlem
Ett rätt i Starcraft 2-storyn!

<i>Starcraft 2</i> har en story. Den är rätt tunn och endimensionell, och befolkas utan undantag av karaktärer som knappt hade platsat i ett tredje klassens dag-tv-drama på valfri amerikansk skräpkanal. Men Blizzard har gjort en sak HELT rätt med <i>Starcraft 2</i>:s story - <b>du kan inte göra fel!</b>

Låt mig förklara, utan att spoila allt för mycket. Du gör flera val under storyns gång, av typen "hjälp person A, eller hjälp person B". Du vet redan i förväg vilka konsekvenser ditt val får för din framtida arsenal (antingen får du en enhet, eller en annan likvärdig, men inte identisk enhet beroende på vilken sida du väljer). Det du inte vet är huruvida ditt val kommer att leda till konsekvenser i storyn eller inte. Och det är här det geniala kommer in: oavsett vilken sida du väljer så modifieras storyn en smula så att det val du gjorde nu är det rätta! Om du väljer person A, så visar sig person B vara en skurk som omedelbart måste dödas. Om du väljer person B visar sig person A vara den onda och kan med gott samvete förgöras.

Man kan vara upprörd över att Blizzard låter dig komma undan med att välja vad som helst, att dina val inte har några allvarligare konsekvenser, men jag tycker det är en riktigt bra idé. Jag menar, hur ofta visar det sig att hjältar i spel, filmer eller böcker har valt HELT fel sida, och i själva verket hjälpt den onda sidan hela tiden? Nästan aldrig, och även om det vore en intressant storytråd i sig, så passar den version vi har nu så mycket bättre in i <i>Starcraft</i>s universum.

Nu hoppas jag bara att Blizzard anställer manusförfattare som klarar av att skriva ihop karaktärer med åtminstone TVÅ dimensioner till nästa del av spelet...

#blogg

Ett rätt i Starcraft 2-storyn!

Fördummande spel med snygg grafik, ja, vi går på vad som helst tydligen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nja, själva speldesignen tycker jag är både smart och rolig, det är storyn jag inte klarar av - lite för mycket ost :9.

1
Skriv svar