Nytt PB och en topp 1000-placering - så jävla nöjd

Flakmonkey
Nytt PB och en topp 1000-placering - så jävla nöjd

Uppladdningen var väl kanske inte något som proffsen skulle rekommendera med barnkalas och tre stora tårtbitar till lunch, två timmar på Råsunda och en pastarätt till middag (som visserligen kompenserar det hela lite), men det gick bra på Midnattsloppet ändå. Faktum är att det faktiskt gick bättre än vad det någonsin har gått för mig då jag sprang milen på 45:50 vilket kan jämföras med blodomloppet som jag sprang på 48-någonting. Extra roligt blev det också tack vare att jag lyckades ta mig in bland de 1000 bästa. Inte med särskilt stor marginal då jag kom på 998:e plats men topp 1000 är ju ändå topp 1000

[ia=22084; large]
Mina tider under loppets gång

I övrigt så kan jag bara säga att det var en härlig upplevelse och jag kan med gott samvete uppmuntra alla att pröva på det nästa år. Nu har jag inte varit med i så många lopp, men det här kändes som en betydligt mer avslappnad historia där upplevelsen var viktigare än sluttiden än vad fallet är i "normala" tävlingar. Det var mycket folk stationerade längs banan och det var extra kul att se att de tre kompisar som sagt att de skulle stå och titta på gjorde just det. Det ger ju en extra boost och mer kraft till benen så att man kan öka tempot ytterliggare så tack Håkan, Sadi och Forsvik för stödet!

Vädret bidrog ju också till att höja upplevelsen. De varnade innan loppet för att det var varmt och fuktigt, men jag förstod inte riktigt det. Sprang ju mitt på dagen under den värsta värmeböljan i juli så det här var ju hur skönt som helst. Tyvärr passade det ju inte alla lika bra och som man kan läsa om i diverse tidningar så dog två personer under loppet. Otroligt tragiskt, men det är ju samtidigt sånt som händer. Om elitidrottare kan falla ihop och dö under en tävling så borde risken vara ännu större när över 20 000 motionärer ska springa en mil i relativt tuffa förhållanden... Men men, hemskt är det iaf

Fast låt inte det skrämma er från att ställa upp nästa år. Midnattsloppet är ett härligt evenemang som passar perfekt för de som gillar att springa för att hålla sig i form. Och gillar du inte att springa nu så kan jag bara säga att jag vet precis var du kommer ifrån. Löpning var det värsta jag visste förut eftersom jag var så kass på det och kroppen inte klarade av det. Men när jag väl bestämde mig för att pröva på det och skaffade bra skor som passar mina fötter och löpstil (viktigt!!) så blev jag biten direkt. Eller ja direkt och direkt, i början skrek ju kroppen rätt bra eftersom den inte var van vid det, men när jag väl kommit över det så fanns det ingen återvändo. Så vem vet, ger du det en ärlig chans så kommer kanske du börja gilla det du också och då ses vi kanske på Södermalm om ett år

PS. Min skräddarsydda Spotifylista fungerade perfekt! DS.

#blogg

Medlem
Nytt PB och en topp 1000-placering - så jävla nöjd

Grats! 45 är riktigt starkt! Tänkte ta mig i kragen och kuta nästa år. Ska vi köra ett FZ-gäng?

Skägg.
10 Chambers

Jag gillar mest att du sprang snabbare än John


signatur
Flakmonkey

Haha ja tänk att John fick stryk av den här nissen

Skägg.
10 Chambers
Inaktiv

Ville bara uttrycka hur imponerad jag är av dig. Du och jag satt och käka pizza på Dreamhack för ett par år sedan, jag var där som skribent för FZ. Då hade du nog inte sprungit många meter. Men nu gör du milen på 45! Sett dina inlägg kring träning och du är en förebild för många andra, det lovar jag. Keep up the good work!


signatur

The world is not enough - the PC is!

Flakmonkey

Tackar Claes ^^

Minns det Dreamhacket också, inte just den pizzan dock, men det blev ju några stycken där å andra sidan. Förebild vet jag väl inte, men tror att många skulle må bra av att leva lite nyttigare och om jag kan bidra till det så är det bara positivt såklart

1
Skriv svar