Vila i frid, PC Zone

Medlem
Vila i frid, PC Zone

Jag fick ett tragiskt mejl som berättade att min engelska favoritblaska om datorspel i och med utgivningen av nummer 225 dragit sin sista suck. Det är - enligt dem själva - Storbritanniens äldsta speltidning som nu kastar in handduken, och jag är rädd för att det beror på konsollernas förödande framfart, och naturligtvis det allmänt minskande tidningsläsandet. Två trender i samtiden som jag inte kommer särskilt bra överens med.

Jag har nyligen betalt min prenumeration till PC Zone, och jag väntar fortfarande på att första numret ska levereras i min brevlåda, men det lär ju inte ske nu. Som plåster på såren erbjöds jag i stället att få engelska PC Gamer i fortsättningen, men eftersom jag nyligen börjat prenumerera på svenska Gamer så tror jag inte att jag är intresserad. För mycket av materialet återanvänds helt enkelt.

Så jag får be att få mina pengar tillbaka i stället. Sorgligt, men sant.

(Tidningsutgivarna ska dock ha heder av att de faktiskt erbjöd mig ett alternativ till min tänkta produkt. När Natur & Kultur plötsligt lade ner sin bokserie om Drakens Återkomst så fick jag till slut - efter en del klagobrev - bara ett beklagande mejl som kompensation. Dåligt N&K!)

#blogg


signatur

Last one to heaven is a loser!

1
Skriv svar