Grekland here I come

Medlem
Grekland here I come

Jepp, nu är resväskan nästan färdigpackad och den nya kameraryggsäcken är packad till brädden.

Jag köpte en Lowepro Flipside 300 [http://www.rajalacamera.se/PublishedService?file=page&pageID=...] observera att priset och bilden visar 400-modellen som är aningen större.
Väskan rymmer precis min Canon 5DmkII + Canon 70-200/2.8 IS + Canon 24-70/2.8 L + Sigma 180/3.5 Macro. Även extra batteri, minneskort, blåstuta och lite annat krafs finns med. Den är väldigt smidig och lätt vilket gör att jag säkert kommer ha med mig allt hela tiden (bara ifall att). Skönt är att det är en normal ryggsäck istället för den Slingshot jag hade då vi var i NYC för några år sedan. Det är en väska som ser ut som en ryggsäck bakifrån men bara har en rem som liksom går från ena axeln över bröstet och ner på andra sidan. Det går dessutom inte byta axel utan jag gick omkring i en veckas tid med all kamerautrustning hängandes över ena axeln. Jag hade rejält ont i ryggen då jag kom hem! Inte att rekommendera. Den väskan fungerar däremot ypperligt om du bara ska göra kortare stadsturer eller dagsturer i skogen här hemma.

Jag har flera kameraväskor vid det här laget men denna känns absolut som en favorit än så länge. Jag ska hårdtesta den nu under en vecka och så återkommer jag med ett betyg på den efter det.

För att uppdatera er på statusen på vovven så äter hon bra och verkar lite piggare. Det är kanske jag som fantiserar eller så känner hon av lite verkan från medicinerna.

Snälla svärfar kommer och hämtar oss mitt i natten för att skjutsa oss till Öresundståget som tar oss till Kastrup flygplats. 04.00 kommer han hit och 04.30 går tåget. Sen är det några timmar för incheckning och allt sånt och går allt enligt planen så lyfter vi från Danmark kl 06.30.
Vi ska landa på Samos, Grekland, runt 11.00 och då är jag antagligen helt datorfri under en hel vecka. Förra året så betalade vi på ett internetcafé och surfade en kort stund, gör vi likadant i år så får ni se ett litet inlägg från Samos Bilder kommer hur eller hur efteråt.

Ikväll ska vi softa med lite god Carte 'dor glass och lägga oss tidigt.

Vi håller tummarna för en bra semester och många fina bilder! Ha det bäst så länge

// Manuel

#blogg

1
Skriv svar