Pixelpojken säger hej

Redaktör
Ponny
Pixelpojken säger hej

[ia=22194; large]

Varför just ”Pixelpojken”? Av den enkla anledning att jag tyckte det klingade finare än ”Polygonpågen”, ”Spelsnubben” eller ”Gaminggossen”. Men jag kan försäkra er om att jag känner minst lika varma känslor för såväl pixlar som polygoner.

Hej förresten och varmt välkomna till mitt krypin. Så här i början av vår spirande vänskap tänkte jag att en presentation är på sin plats. Så vem är jag? Fredrik var namnet och jag har flytt urskogarna i väst för storstaden i öst. I januari kommer jag att vara färdiggräddad journalist och innan dess har jag också hunnit med en salig blandning av allt från tivoli till teater.

Och, hör och häpna, jag gillar spel i alla möjliga former. Från att ha varit en inbiten RPG-tomte har jag släppt in intensiv action och hjärnskrynklande strategi i mitt liv. Andra genrer som förgyller dagen är färgsprakande plattformsspel och kluriga äventyr. Så lika gärna som att skrika livet ur mig när jag spelar Dead Space kan jag sekunderna senare skratta livet ur mig när jag spelar New Super Mario Bros. Wii.

Och när jag inte spelar ägnar jag mig åt andra hälsosamma laster som att fördjupa min relation till Karamellkungen och hans kungadöme. Men för mycket kvalitetstid med den herren kan sätta sina spår på midjemåttet. Så då är det tur att jag älskar att springa – mycket och länge. Ett tiotal tävlingslopp rivs av under året med Stockholm Marathon och Göteborgsvarvet som höjpunkterna.

Och det här var en liten aptitretare av Pixelpojken. Hoppas att ni är sugna på mer.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Pixelpojken säger hej

Hej och välkommen, Pixelpojken!


signatur
Redaktör
Ponny

Tackar tackar! Grymt niceigt att det löste sig med bloggens "kollaps" för en stund sen. Nu kör vi så att det ryker!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ska bli kul att läsa dina påhitt

Medlem

Välkommen bäste pixelpöjk!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Redaktör
Ponny

Tackar å bockar å bockar å tackar!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
1
Skriv svar