Den sista lördagen

Redaktör
Ponny
Den sista lördagen

Det går inte riktigt att vänja sig. Men å andra sidan är detta ingen vanlig ”sista lördagen på sommarlovet”. Nej, detta är den allra sista lördagen på det allra sista sommarlovet. Sen börjar vuxenlivet med kneg, nio till fem och sånt. Läskiga grejer. ”Men du har ju en dag kvar i morgon”, hävdar ni. Nej, för då är det ju söndag och då planerar jag att insupa så mycket söndagsångest att det sprutar ur öronen.

Eller också slutar jag weina och inser att hösten faktiskt kommer att bli schysst på alla tänkbara sätt. Faktiskt. Riktigt schysst! Och jag är heligt trött på att plugga.

Men hur som haver så har jag firat denna episka dag med att springa 17 sköna kilometer - för att sedan äta upp de kalorier jag möjligen förbränt genom att kränga en pizza och lite chips. Jag såg på film också! Death Proof hade jag uppriktigt sagt inga förväntningar på. Lite snabba bilar och blåsta ”all american gals” lät inte alls som min kopp te, men sambon övertalade mig. Och, dra mig baklänges, jag tokgillade filmen! Tarantino kan det där med mata på med så mycket osmaklig sörja att det blir oemotståndligt läckert.

[ia=22217; large]
Bortom den blåsta ytan finns elegant underhållning i världsklass

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar