Margaret Heath är en liten ängel

Flakmonkey
Margaret Heath är en liten ängel

Det finns personer som gör livet till en bättre plats och jag tror att Margaret Heath är en sådan. Nu sitter ni säkert där och undrar vem tusan Margaret Heath är och jag kan förstår er full ut. Hon är knappast någon känd person och jag lärde ju inte känna henne för mycket mer än någon timma sen så hur skulle ni kunna veta vem hon är?

Så vem är hon då? Jo hon är ägaren till The Outlook i Cheddleton som är ett Bed & Breakfast. Vad har hon gjort som gör henne en så fantastisk person? Jo hon hjälpte mig att få ett rum i helgen så att jag har någonstans att sova när jag ska på en av mina äldsta och bästa vänner. Normalt sett skulle inte detta vara någon större bedrift, men eftersom jag i vanlig dålig ordning var ute i god ordning så såg det rejält mörkt ut. Jag visste ju att jag skulle gå på det här bröllopet redan i maj/juni, men ändå så väntade jag tills nu ett par dagar innan det var dags att hitta boende.

Det skulle kanske inte heller varit något stort problem om det inte varit för att just den här helgen visst är en den sista innan skolstarten vilket innebär att engelsmännen själva reser iväg och tar upp husrum. Lägg därtill att bröllopet ska hållas i en rätt liten ord med begränsade mängder B&B, hotell, etc i närområdet och att det är ett hyggligt stort område och du har en situation där det såg rätt mörkt ut.

Som tur var så kontaktade jag en annan kompis som också ska dit och han tipsade om just den här Margaret. Hon hade hjälpt en annan seg kompis att få ett rum trots att det var fullt så kanske kanske skulle hon kunna hjälpa mig också. Sagt och gjort ringde jag henne och redan när hon svarade så förstod jag nästan att det här skulle gå bra ändå. Var verkligen en sån där äldre kvinna som ville hjälpa till så mycket det bara gick och efter en kort konversation så sa hon att hon skulle höra med en bekant som kanske hade rum hos sig och att jag skulle ringa igen om en halvtimma.

En dryg halvtimma senare ringde jag upp och fick då höra att det gick att ordna. Visserligen skulle jag få dela rum med en annan gammal kompis som heter Olof, men det är ju såklart lugnt. Vi skulle också va tvungna att byta B&B på lördagsförmiddagen innan bröllopet, men det är ju ett litet pris att betala för att få veta att man iaf har någonstans att sova När detta var klart så dubbelkollade hon att jag skrev ner adressen ordentligt och att jag kunde ringa henne om taxin från Manchester skulle åka vilse på vägen dit. En underbar människa helt enkelt som hjälpte mig ur en knipa som jag själv satt mig i - som vanligt ska jag kanske tillägga.

Det är dock en nackdel med att det här ordnade sig, det gör ju att jag kan fortsätta tänka "Äh det ordnar sig" nästa gång som jag ställs inför något sånt här. Egentligen så skulle jag ju behöva lära mig den hårda vägen känns det som... Men men, jag är så glad över att det ordnade sig den här gången för nu kan jag bara njuta av ett bröllop som jag tror kommer bli hur kul som helst!

#blogg

1
Skriv svar