Hemligheter

Medlem
Hemligheter

Ja hur mycket hemligheter ska man egentligen dela med sig av i en sådan här officiell dagbok? Affärshemligheter bör man ju inte diskutera det är ju rent olagligt förstås, men kan man dryfta personliga hemligheter utan att skämmas?
Som författare har man ju ingen som helst kontroll över vem som läser inläggen och det kan ju få oanade konsekvenser t ex om chefen skulle läsa att man sökt nytt jobb och ska på intervju nästa vecka. Det är ju kanske inte så smart att skriva om, ifall det nu skulle vara så

Ser man till antalet visningar per dag så bör ju fler än mina närmsta vänner läsa dessa rader (nu har jag ingen aning om statistiken visar unika läsare eller varje gång någon tittat, har mailat FZ men utan förklaring eller svar).
Alltså är det ju inte helt omöjligt att folk eller personer som jag INTE vill ska läsa dem gör det också. Det bör man ju ha i åtanke då man skriver. Därmed inte sagt att, jag ska på intervju nästa vecka

Man har ju hört om folk (ja faktiskt) som fått både varningar och uppsägningar på grund av sitt bloggande. Har för mig att någon polis för inte så länge sedan fick åtminstone byta tjänst om inte mer för att han skrivit om sitt arbete, kanske lite för detaljerat misstänker jag.

Även inom sjukvården har detta hänt. Folk som "berättar" om sekretessbelagda händelser eller skriver ut människors namn och så vidare. Ajabaja! Det är naturligtvis inte tillåtet att bryta sekretessen oavsett hur "rolig" eller "spännande" en händelse på arbetet har varit.

Nu var ju inte det här inlägget om vad lagen säger utan mer mina tankar om vad man bör eller inte bör dela med sig ut i etern. Själv skriver jag sällan om personer andra än mig själv eller min fru och det tycker jag är okej. Jag skulle ju naturligtvis inte dela med mig av hennes innersta hemligheter på webben utav hänsyn till henne. Tror inte heller det skulle vara av allmänt intresse att läsa sådana saker.

Jösses vad det här kom att handla om ingenting. Några bilder har jag inte direkt att visa upp heller. Får bli lite senare, det kommer nog ett inlägg till under kvällen. Har nämligen blivit gräsänkling då frugan ska iväg på tjej-middag ute på stan. Blir väl till att redigera lite semesterbilder och se en film med hunden som sällskap. Ganska trevligt.

Har dessutom fått nys om ett företag som söker fotografer på frilansbasis. Stationerade i Malmö dessutom och med möjlighet till flexibla tider/scheman och deltid. Skulle antagligen gå att kombinera med sjuksköterskejobbet och jag ska absolut höra av mig till dem och visa intresse. Mer om det då jag har lite mer kött på benen.

wish me luck

Manuel

#blogg

1
Skriv svar