De små små detaljerna...

Medlem
De små små detaljerna...

... är det som enligt mig skiljer ett bra spel från ett riktigt bra spel. Fick min första "wow"-upplevelse precis i #Red Dead Redemption. Det var ingen mellansekvens eller ens ett uppdrag som var extra påkostat, det var ett helt vanligt möte med spelmekaniken. Jag var ute med min springare och red långsamt över prärien jagandes vilda djur i väntan på soluppgången. Plötsligt hör jag ett snyftande bakom en liten ås, jag vänder snabbt om för att undersöka. På marken ligger en död kvinna, bredvid honom sitter en snyftande man. Min första tanke är att banditer åter igen varit i farten och bragt kvinnan om livet, men när jag sakta närmar mig ser jag hur mannen mitt framför mina ögon drar fram en revolver, sätter den mot tinningen och trycker av. När den första chocken lagt sig börjar jag fundera över situationen ytterliggare. Var det en ruinerad man som valt att göra slut på livet och ta sin kvinna med sig in i döden? Var det självmord för att banditer tagit hans kvinna i från honom? Detta kommer jag aldrig få reda på då detta i själva verket inte har någon som helst roll i berättelsen men något som bidrar med så extremt mycket i just sådana här spel. Den här känslan av att precis vad som helst kan hända.

#blogg


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

1
Skriv svar