Nån mer än jag som gillar måndagar?

Medlem
Nån mer än jag som gillar måndagar?

Ja att en måndag kan kännas så underbar! Efter att ha jobbat en hel helg så kommer då äntligen måndag eftermiddag och det känns som en riddare på vit häst.. eller i alla fall en räddare i nöden för den som inte känner sig så trygg i sin manlighet. Morgondagen består av ledighet och ska bara avnjutas genom ett bar banor Modern Warfare. I och med detta kan jag ju erkänna att jag svär en aning åt att coop-läget inte presenteras i Black Ops. När ska de lära sig att vi vill lira coop även i story-mode??

Nåja. För att den här måndagen ska bli extra skön så har jag och en fotovän bestämt oss för att plåta lite digital mellanformatskamera i hans hemmastudio. Detta lär ju bli tillsammans med glada hurra-rop och en (läs några) öl.
Av erfarenhet vet jag att vi börjar starkt men snabbt går ner i tempo och slutar i regel framför tv:n spelandes lite tv-spel Men det brukar vara grymt trevligt!

Kvällens kamera blir en Mamiya med en rejäl dos pixlar. Tydligen ska programvaran i den hålla samma klass som windows 98 och det låter ju som en rejäl miss. Förhoppningen är att vi ska köra den rakt in i datorn och därmed också kunna ställa skärpa osv genom datorskärmen. Vi får se hur det blir med det, låter väldigt high-tech.

Morgondagen ska förutom soffliggande och tvspels-mördande också bestå i av att jag åker till banken och gör en rejäl insättning. Efter att ha sålt mitt makro så ska jag ju köpa en Canon 24/3.5 TS-E. Denna måste ju också betalas, därav insättningen.
Det blir väldigt trevligt att testa den gluggen och förhoppningsvis kan den ge mig grymma arkitektur/landskapsbilder. Mer om det när jag har fått hem den.

So long for now!

// Manuel

#blogg

1
Skriv svar