What really grinds my gears

Skägg.
10 Chambers
What really grinds my gears

Om bara några dagar släpps Civilization V, ett spel som inte behöver någon närmare introduktion.

Den här gången har jag förbeställt spelet via Steam och givetvis laddat ner spelet på förhand, jag väntar bara på att få klartecken att kunna klicka på play och börja spela. Vad jag förstått så var det vad jänkarna gjorde igår. Jag får vänta till på fredag, eftersom jag är boende i Europa.

Hur hänger det här ihop? Jo, av någon anledning finns det givna dagar i veckan där spel normalt släpps på marknaden, vilket är olika beroende på vilken kontinent du bor på. I Nordamerika är det tisdagar som gäller, i Europa är motsvarande dag fredagar. Det finns säkert någon anledning till varför det blivit så.

I dagens globaliserade samhälle förstår jag dock inte varför man håller fast vid dessa principer i den digitala distributionen. Varför ska jag sitta och vänta tre dagar extra för något som jänkarna redan har tillgång till? När något väl släpps så ska det göras globalt, eftersom allt annat bara uppmuntrar piratkopieringen. Detta förfarandet retar mig otroligt mycket.

Eller som Peter Griffin uttrycker saken:

#blogg


signatur
1
Skriv svar