Cash in my wallet

Medlem
Cash in my wallet

Eller snart i alla fall. Idag blev två affärer gjorda.
Det första som blev bokat är porträttfotografering för ett stort företag i Stockholm. Det är ett återkommande jobb och brukar innebära plåtning i alla fall en gång i kvartalet. Lite skönt för de pröjsar i regel resa till och från Stockholm, samt taxi till och från jobbet. Skönt med lite jobblyx. Räknar med att det landar på mellan 5-7000:- plus moms. En dags arbete, inte så tokigt ändå jämfört med sjuksköterskeriet.

Det andra är en bildförsäljning. Eller snarare två bilder som ska säljas. En kollega pratade för en tid sedan om att köpa en bild på pildammsparken. Ikväll bestämde hon sig för att köpa den och även en annan bild. Mycket roligt att få iväg lite konst ut i världen
Spread the message!!

Det ser ut som att även denna månaden ska gå ihop sig rent ekonomiskt trots dyra objektivköp.
Det lär behövas också för jag och frugan ska ut och shoppa kläder till mig i helgen. Behöver fylla på lite basförråd nu inför nya jobbet. Ska ju börja jobba i "civila" kläder igen och måste ha lite vanliga kläder jag kan gå till jobbet i. Det är kul att shoppa så det ska nog inte bli allt för tufft

Imorgon är sista arbetsdagen för denna veckan, mycket trevligt. Det är en sak jag kommer sakna lite på nya jobbet, det här med lediga dagar mitt i veckan. Det är ju superskönt att vara ledig mitt i, samtidigt som känslan av rutiner och stadga i tillvaron kommer öka med ett mån-fre-jobb. Det är ju två sidor av myntet som alltid. För- och nackdelar.

Medan jag väntar på att [http://www.crimson.se] gör klart mina bilder så ska jag se CSI.

Tjipp så länge!

#blogg

1
Skriv svar