Vilken trött fredag

Medlem
Vilken trött fredag

Idag har jag inte gjort många knop. Känns verkligen som att jag skulle behöva semester eller något, är helt slut! Vet inte om det är för att jag är så inställd på nya jobbet eller om det bara är någon form av höst-trötthet, mindre solljus eller nåt sånt.
För att inte fastna hemma framför tv-spel så tog jag cykeln och jycken och drog ner till Ribban. Där gick vi längs med hela stranden, från söder till norr. Jätteskönt väder i alla fall med långa stunder av värmande sol.
Skönt också att de släppt hela stranden fri för hundar nu, det är ju förbjudet att ha hund med sig under sommarhalvåret. Förutom på den allra mest södra och norra delen där de avdelat hundfält och där får man vistas hela året med hunden lös. Akira älskar att springa längs med stranden och nosa på allt hon hittar. Dessutom möter man hela tiden andra hundar så hon får lagom dos av bus samtidigt.

Hon brukar tycka att cykla dit är ganska roligt, att cykla hem är inte lika spännande. Hon är väl trött antar jag för hon släpar alltid efter i kopplet på vägen hem
Nu ligger hon helt utslagen i soffan medan jag har spelat ett gäng låtar på Guitar Hero Legends of Rock. Är halvvägs igenom nu. Har tidigare spelat igenom det men har nog aldrig kört rakt igenom på Expert. Likadant med Metallica så körde jag igenom på expert. Det är liksom ingen sport annars.
Jag har fortfarande några låtar som inte är avklarade som bara inte går att köra på det svåraste, några av de gamla Metallica-låtarna är så ruskigt snabba, likaså är det någon Slayer-låt tror jag som är i princip omöjlig. Jag får nöta nöta nöta så ska jag nog klara dem också.

Det hade varit roligt att spela riktig gitarr men jag kan bara inte... För några år sedan köpte jag en stålsträngad halvaukustisk och tog några lektioner, men det är så jääkla mycket svårare. Såklart! Det är roligt men jag vill ha lite mer immediate satisfaction

Kameran fick faktiskt inte hänga med idag. Jag ägnade all uppmärksamhet åt Akira och det gillar hon. När kameran är med går hon mest och lufsar eftersom jag står stilla på samma ställe länge. Nu när jag är igång hela tiden så märker man direkt att hon är på hugget på ett annat sätt. Hon blir busig och lekfull och det är ju därför vi är ute egentligen.

Imorgon är det kläd-shopping på schemat och jag hoppas på att hitta lite fina kläder. Behöver verkligen uppdatera min garderob. Fick ju in 3500:- igår på de två tavlorna jag sålde så jag har en ganska vettig budget för klädesinköp. Nu ska inte allt gå dit men det är skönt att inte behöva tänka på hundralappar hit och dit.
På söndag är det fotodag. Ska ta med mig min pappa ut faktiskt och han får låna en 5D med en normalzoom. Tack Kimmo
Vi tar väl en sväng ut på stan gissar jag, fast roligast hade varit att åka ut i skogen. Men lite stadsfoto duger gott. Tror inte min pappa har plåtat så mycket digitalt, däremot är han en van analogplåtare och fotade dia hela min uppväxt. Nu på senare år har han nog inte fotograferat något alls misstänker jag så det ska bli riktigt roligt att ta med honom ut Det tror jag han tycker också!

Igår gick ju min egen kamera över 10 000 exponeringar. Så nu är mätaren tillbaka på 0001 igen Det är nog faktiskt första kameran jag har plåtat så mycket med innan jag hunnit sälja den, haha.. Varken 9999 eller 0001 var något att visa upp dessvärre.

Jag hoppas ni får en riktigt trevlig helg där ute i världen!

// Manuel

#blogg

1
Skriv svar