Hej tjena hej blogg!

Medlem
Hej tjena hej blogg!

...exalterande. Mitt första logginlägg på FZ!

Kan ju börja med att erkänna att de här med bloggande, det är inte riktigt min grej - MEN, ändå så försöker jag (ibland). Mest för att tömma mitt huvud på konstiga funderingar.

...Jag har varit sjuk nästan hela den här veckan (sedan i tisdags), vilket förstås inte är så roligt, MEN. Det har ju även gjort att jag haft lite extra tid till att pilla i FL-studio (Musikprogram) vilket är ganska positivt!

...IGÅR vägrade FL att starta på morgonkvisten! "This version has expired, please check the latest version." printade den rakt i interfacet när man klickade på genvägen i startmenyn.
Jag började genast damsuga IL's (Image-Line, skaparna av FL-studio) forum efter information till varför detta plötsliga blockerande utav min kreativitet.
Jag fann efter några minuter lösningen till mitt problem - Det finns en ny beta ute!
"-Halelulja!" <-- fast nä. Så uttryckte jag mig inte.. kunde gjort dock!
Tankade den nya betan. Installerade. Startade. MEN. "-Va i helvete??" De är INTE som vanligt!

...De hade ändrat på "bygglayouten"!
Till en början blev jag arg och muttrade över hur de kunde ändra på alla de små saker jag tidigare tyckt varit så fiffiga. Men, jag kom över det ganska snabbt. Då de säkert gjort så här av någon anledning - Det är bättre! (...eller?)

Jag började klicka omkring lite för att se om jag kunde lyckas komponera musik i den här miljön, det verkade gå alldeles utmärkt (bättre än förut? ..svårt att svara på).
Efter några timmars pill. Så blev jag faktiskt färdig med en låt, Vilket jag inte så ofta blir!
"-Halelulja!" <-- åter igen.. nej. Jag framförde inte det ordet i stundens glädje.
Men jag kunde gjort!

...Å de här, de var mitt första blogginlägg på FZ!

och låten. Finns att lyssna på, här! [http://soundcloud.com/banj0lish/cloudspotting-re-up]

#blogg

Medlem
Hej tjena hej blogg!

Om du inte redan visste det, så är det här ett bra musikcommunity: Indaba. Dom anordnar remix tävlingar med mera. Skön låt för övrigt! Är personligen inte intresserad av FL, men det är kul att höra att det går att göra nått vettigt i det

Medlem

Templar, tack för tipset men jag har ju faktiskt redan ett konto där! Jag gillar deras remix-tävlingar skarpt.
Tack, så mycket!
hehe, FL faller väl inte alla i smaken antar jag
...Och tack så hemskt mycket för att du orkade offra några minuter på att lyssna och kommentera!

Medlem

Jag måste instämma, skön låt du pillat ihop! Det var länge sen jag lyssnade på dylik musik, men blir sugen att börja fastna lite i remix-träsket igen. Men men, får se om tiden finnes

Keep up the good work!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

1
Skriv svar