Maya tog min oskuld

Medlem
Maya tog min oskuld

Skulle man kunna säga, men det är FEL. Det var egentligen 3D Studio Max back in the days när man var fjorton år och hade glasögon. Nu är jag tjugotre år och har glasögon. Men jag lärde mig aldrig någonting i 3D Studio Max. På senare tid har jag insett att jag vill börja att studera nästa höst. Jag tänker söka både konsthögskola i obligatorisk anda men nytt på schemat är datorgrafik. Jag tror det hade passat mig ypperligt, både det kreativa och arbetet vid en dator.

Så när tid ges (vilket inte är alltför ofta nuförtiden) tittar jag på youtube-klipp och försöker att lära mig Autodesk Maya. Efter tre lektioner á tio minuter har jag börjat bygga grunden till en katt. Yay!

För övrigt kommer jag att arbeta nu i tre dagar med att sälja hamburgare, så ni kommer tyvärr inte att se mycket av mig. Men sen kommer jag igen. Och då firas det med tårta, knark och choklad!

[ia=22518; large]

#blogg

Ish
Medlem
Maya tog min oskuld

Snälla avliva den, den ser inte ut att må så värst bra ^^


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Ouch, förhoppningsvis blir den bättre med tiden. Har bara använt programmet tre gånger, så jag hoppas att den blir lite mer livfull vid ett senare tillfälle.

Medlem

Det tar ett bra tag att komma in i sådana där program. Har provat max, blender, Sketchup och några till. Dock är det förvånansvärt hur olika programmen är och hur lite som man kan ta med sig till nästa program... tillbaka till ruta ett varje gång, nästan.

1
Skriv svar