Bollkontroll?

Ambassadör
League of Legends
Bollkontroll?

Jag har precis testat FIFA 11 på pc.Grafiken är mycket snyggare än vad den har varit tidigare och troligtvis spelmekaniken också men det var inget jag märkte av.

Det började med att datorn fick spela hur hårt som helst mot mig. Han tacklade mig i massa situationer utan något svar från domaren. Fem minuter senare gjorde jag en likadan tackling och rök på ett gult kort.
Jag spelade på det svåraste för att få så mycket utmaning som möjligt och troligtvis var detta lite över min nivå men jag lyckades hålla 0-0 till 87 minuten. Under denna tiden hade jag fått 3 gula kort och 9 frisparkar mot mig i jämförelse med de 2 frisparkar jag fick tillgodo.

Men som sagt i 87:e minuten hände det som gjorde att jag slutade spela. Jag kontrollerade en av mina backar under ett av deras anfall. Jag gör springer snabbt med denna rak mot anfallaren men inser att högerbacken kommer hinna dit först så jag byter snabbt till honom och lyckas stoppa honom med en regelrätt kroppstackling. Men till min förvåning fortsätter den backen jag tidigare kontrollerade springa i full galopp mot anfallaren och lyckas knuffa till honom så jag får en straff emot mig. Jag får sedan bevittna mig själv göra misstaget att slänga mig åt vänster medens straffläggaren placerar den säkert till höger.

Jag klarar av dåliga domarbeslut. Det är en del av sporten och jag respekterar att EA fick med det i sitt spel. Men när jag kontrollerar ett helt lag vill jag kontrollera laget. Jag vill inte att AI:n ska hoppa in och göra saker som straffar mig. Nu kan jag inte ge en rättvis bedömning eftersom jag lagt 15 minuter på spelet på min polares dator men jag fick en redan övertygad övertygelse att sport passar bäst i det riktiga livet och inte på någon datorskärm eller på konsol. Dessa plattformar kan man göra annat med. Som exempel kan vi ta krig. Det passar bättre på konsol än i verkliga livet.

#blogg

Bollkontroll?

Den där domaren verkar inte ha många pixlar hemma


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har inte testat Fifa 11 än, men Fifa 10 är det enda spelet som kan få mig så förbannad av orättvisa. Det värsta är, som i ditt fall, när man inte kan göra något åt det. Okej om man gör en feltackling eller att domaren dömer konstigt någon gång, men att en AI fäller en motståndare till en straff, eller att målvakten bara glor är bara fel! Grrr!

Ambassadör
League of Legends

Håller med er båda. Jag ägde FIFA 10 ett kort tag men det dröjde inte länge innan jag slängde ut skiten.

1
Skriv svar