En skagen tack!

Medlem
En skagen tack!

Myskväll med goda vänner och skagenmackor
Till detta lite gott vitt vin (Lindemans nr 16457) samt dessertvin (Noble Late Harvest nr 2741). För att lyxa till det än mer, ölälskare som jag är så köpte jag lite nyheter på Systembolaget.
Ett svenskt bryggeri som jag inte provat "Mohawk" som brygger några spännande olika sorters öl, bland annat Stitch (nr 11402) som är en porter och därmed mycket mörk (och så här i efterhand, myyyycket god!). En annan jag köpte som ska vara bra att lagra och som har hiskeliga alkoholprocent 10.5, denna heter Barleywine (nr 11418) och även den från svenska Mohawk.

Ännu en ny och mycket spännande nyhet var en vete-öl från Malmö Brygghus (nr 88156). Denna är ännu inte provsmakad men är en rejäl flaska på 750ml och har en härlig gammaldags porslinskork med gummipackning och spännanordning. Den ser jag fram mot verkligen!

Hela ölsortimentet blev alltså svenskbryggt och vin från sydafrika och Australien. En bra mix och mycket uppskattat. Vi drack dessa till skagenmacka och mörk choklad. Prova gärna och se vad ni själva tycker

// Manuel

#blogg

1
Skriv svar