Got competence?

Skägg.
10 Chambers
Got competence?

Stor hysteri om de senaste terrorhoten. Hur reella (eller rejäla?) de är vet jag inte men jag läser detta på utrikesdepartementets hemsida:

"Mot bakgrund av det förhöjda hotet om terrorattentat i Europa, uppmanar UD svenska resenärer att iaktta ökad vaksamhet och allmän försiktighet. Du bör vara på din vakt på offentliga platser, i och omkring offentliga byggnader, vid turistattraktioner, på allmänna transportmedel, i butikscentra och på andra platser med större folksamlingar."

Okej, tack? Jag ska vara extra vaksam, bra att veta, för det är ju något som räddat många som blivit ihjälbombade eller nedskjutna av terrorister. Hade alla personer i WTC 2001 bara varit mer uppmärksamma så hade de klarat sig fint?

Så stort tack för de extremt värdefulla tipsen. Ett tips till UD är att precisera var hoten är riktade alternativt hålla käften om man inte riktigt vet vad som eventuellt kan hända. Att sprida skräck på en icke-konkret och allmän nivå är ett försök till att bryta ner den rådande samhällsordningen och den vardagliga tryggheten. Och jag vet ju vem det gynnar.

#blogg


signatur
1
Skriv svar