En dag i Lund

Medlem
En dag i Lund

Inte varje dag man är i den stora studentstaden Lund! Men idag var en sådan dag, med möte och utbildning på sjukhusområdet. Temat var på förmiddagen Retorik och vi fick en toppenbra föreläsning av en kvinna från Retorikcentrum i Sverige.

Eftermiddagen var vikt åt TERMA-utbildning (den hot&vålds-utbildning vi har inom Psykiatri Skåne) och för att gå igenom de fysiska teknikerna med alla instruktörer från Lund, Malmö och Helsingborg plus några andra mindre orter.
Jag är del i den FYS-grupp som finns och som har till uppgift att se till att alla instruktörer lär ut på samma sätt och framförallt samma saker. När man är så många som vi är blir det lätt så att man gör sina egna små varianter och till slut så ser det kanske inte alls ut som det var tänkt från början. Detta kan ju vara farligt såklart om alla inte gör samma för tanken är att vart man än jobbar inom Psykiatri Skåne så ska alla använda sig av samma tekniker. Detta måste vi alla som jobbar med det kunna lita på.

Så vi i FYS-gruppen har under några tillfällen träffats och pratat igenom, förändrat (förhoppningsvis förbättrat) och tagit in synpunkter på den fys-manual vi har haft att tillgå än så länge. Det kändes kul att kunna presentera det vi kommit fram till och det verkade som att de flesta höll med om de förändringar vi gjort. Alltid skönt när saker och ting går hem, ett gott betyg på vårt arbete.

Idag har jag tyvärr inga nya bilder att visa upp. Men i morgon åker vi hela familjen till Småland för att hälsa på min familj där. Jag hoppas att komma hem med massor av nya fina höstbilder från Småland och några roliga historier att dela med mig av på bloggen!

// Manuel

#blogg

Medlem
En dag i Lund

Var själv och snokade runt i Lund idag faktiskt. Det är en riktigt mysig stad vill jag lova, för vad vore Sverige utan Varan-TV?

Ser fram emot många skogs- och trädbilder då!

Ambassadör
League of Legends

Ni skulle hälsat på när ni var i trakterna ^^ ska bli kul att få se bilder från Småland, förhoppningsvis som 73mpl4R sa med lite skogsbilder. Det saknas här i Lund

Medlem

Ja skog har vi gott om i Småland Så det ska jag nog kunna vaska fram några bilder med
Lund är väldigt trevligt, har haft med kameran vid flera tillfällen men oftast är jag där i jobbet och då hinns det sällan men något fotograferande
När jag köper bil ska jag åka dit och ta mig lite tid för att plåta.

1
Skriv svar