En miljon anledningar

Medlem
En miljon anledningar

Det hade varit trevligt att vinna en massa pengar. Visst, att tjäna ihop dem har sin charm, men jag skulle gärna få en snabbskjuts framåt med hjälp av en trisslott eller nåt sånt

Det finns så många hål att stoppa dem i, ny bil, nytt boende, sommarstuga på Oknö ;), resor, kameror... listan är låång. Fina presenter också till min fru och vovve. Dem förtjänar det!

Efter presenter och god middag hade jag bokat in oss på långresa till typ Sydamerika för att vandra eller Madagaskar för att se djur och djungel. Kameran hade såklart fått åka med och jag hade fått möjlighet att plåta lite exotiska djur och miljöer, sweet!
Till detta hade jag såklart behövt lite ny optik. Ett bra macro, typ 180/3.5 eller Canons nya 100/2.8 med IS. Ett bra teleobjektiv också, runt 400mm. Gärna en ljusstark fast 200mm också, såg en fin 200/1.8 till salu på Fotosidan, bara 20 000:-

Efter resan hade vi stannat i Sverige ett tag och ordnat med nytt boende. Radhus eller villa i härliga Limhamn. Gärna med bastu och stort trädäck för härliga grillkvällar
Dessutom hade vi kunnat titta på en mysig liten sommarstuga ute på Oknö för att ha ännu en anledning att åka dit oftare. Så skönt att kunna smyga ut framåt morgonen med kameran på axeln och en termos gott te och vara direkt ute i vacker natur när man stänger ytterdörren.

En bil också, för att ta oss fram och tillbaka till Småland. Gärna en stor bil med bra lastutrymme. En drömbil är Volvo V70 XC av någon nyare årsmodell. Även nya V60 är rejält snygg!

Tänk så mycket man kan göra med lite pengar. Små saker för att underlätta vardagens gråa dimma. Long-weekends i storstäder runt om i Europa bara för att ha lite vardagsmys! Mmmmmm...

Nåja, tills dess så ska jag inte klaga. Livet är rätt bra ändå rätt riktigt bra faktiskt! En underbar fru som är med mig i vått och torrt, en mysig hund att krypa intill då man fryser.
Bil ska vi köpa i början av nästa år, jag har förhoppningen på en Volvo V40. Avståndet till Småland gör ju också att jag hinner längta efter det mellan gångerna. Nytt jobb i december, eventuellt tidigare om de hittar någon ny sjuksyster till avdelningen.

På det stora hela är det: JIPPIEE!!!

#blogg

1
Skriv svar