Why EA Louse failed

Skägg.
10 Chambers
Why EA Louse failed

Ännu en mystisk bloggare har sett dagens ljus. EA Louse kallar sig den senaste läckan som den här gången kastar skit på EA och förklarar varför MMO-projektet med Warhammertema blev ett misslyckande. Vi har sett den här typen av bloggar (eller ibland foruminlägg) från personer på insidan som är förbannade tidigare och som vill lätta lite på trycket. Lite nerd rage från insidan, om man säger.

Så har EA Louse en poäng? Ja, det kan han ju såklart ha. De olika cheferna han nämner har jag ingen närmare koll på. Visst kan det vara så att Mark Jacobs var Jebus och resten är onda skurkar likt vilken gangsterfilm från 40-talet som helst. Misslyckandet låg i den inneboende ondskan och inkompetensen.

Eller så var det så att Warhammer-världen är en relativt marginaliserad franchise och att spelets brister ligger i den totala arbetsinsatsen från hela teamet, d.v.s. inklusive EA Louse egna insatser. Men vad vet jag?

Louse påpekar i förbifarten att Star Wars: The Old Republic kommer att bli den största floppen i MMO-historien någonsin. Det baserar han på att George Lucas och EA har panik över hur dåligt spelet är samt att det bästa med spelet är ljudet.

1. George Lucas är nöjd och glad över hur Star Wars episod 1-3 blev. Så att han tycker att något är dåligt säger inte speciellt mycket och gör inte mig särskilt nervös.

2. Bara för att ljudet är det bästa så innebär det inte att det andra är dåligt. Bra och dåligt är trots allt placerat på en relativ skala.

3. Att SWTOR skulle bli den största floppen i MMO-historien har jag svårt att tro baserat på det faktum att den utspelar i Star Wars-universumet och bara det kommer att dra till sig miljoner av spelare, oavsett kvaliteten på själva spelet. Därmed inte sagt att spelet kommer att bli så framgångsrikt att det går ihop sig ekonomiskt. Jag tvivlar nämligen inte på att EA lagt enorma resurser på skapandet av SWTOR.

4. Dessutom har jag svårt att se att SWTOR skulle toppa floppen vi såg i APB.

Sammanfattningsvis kan man säga att EA Louse gjorde ett bittert blogginlägg som inte övertygade mig på något vis. Vi får se om det blir fler inlägg från lusens sida.

#blogg


signatur
1
Skriv svar