Malmö FF - Kalmar FF

Medlem
Malmö FF - Kalmar FF

I sista sekund får vi veta att vi har två platser i logen. En loge som betalas och används av min frus arbete, där 98% av de anställda är män och alla är fotbollsintresserade. Har man tur fylls inte alla platserna upp och då kan även vanliga dödliga (såna som jag) som inte arbetar inom företaget få följa med. Därför har vi länge stått på kö-lista för att kunna gå tillsammans och till vilken match skulle det passa bättre än i kväll? Jag är ju från Kalmartrakten ursprungligen och min fru från Malmö. Vi kommer ju heja på var sitt lag men det gör inget, maten och drickan är fri så vi ska nog överleva

Man börjar som jag har förstått det i logen med lite plockmat och dryck. När man känner sig redo förflyttar man sig sedan ut och då finns det sittplatser för oss precis nedanför logen. Vi kommer ha grym utsikt och jag är så spänd! Första gången på Swedbank Stadion Gissa om jag ska ha kameran med mig in!! Både tele och vidvinkel ska få följa med, kan ju vara kul att försöka fånga något av spelet men även lite publikvimmel.

Vilket lag som vinner bryr jag mig i ärlighetens namn inte så mycket om, alltid kul om Malmö vinner som är hemmalag men roligast blir att få komma dit och bara njuta av atmosfären och underhållningen. Nu hoppas jag på, eftersom det är en av de sista matcherna för säsongen att det blir lite ös och bra fotboll.

Jag misstänker att det blir kallt så nu har jag letat fram mina långkalsonger de är guld värda!

De utlovade morgonbilderna från i morse uteblir. Mycket på grund av att solen hamnade i nån form av koma precis då jag var ute. För ljust för att vara soluppgång, men inte tillräckligt högt upp för att ge något direkt ljus på träd och löv. Jag muttrade lite över det men sen njöt jag av den sköna höstmorgonen och känslan av att faktiskt vara ute i över en timmes tid innan jobbet. Det är något särskilt med att vara riktigt vaken då man åker till jobbet, istället för som det brukar, rakt ur sängen och upp på cykeln. Vakna får man göra under förmiddagen!

Håll nu tummarna för att det blir en bra match

#blogg

Medlem
Malmö FF - Kalmar FF

Jag håller med dig! Heja Kalmar! (som vann)

Eller egentligen heja HIF, som också vann, och nu ligger på samma poäng som Malmö.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

1
Skriv svar