Något att sakna och något att längta efter

Medlem
Något att sakna och något att längta efter

Ja att sitta såhär en tisdagkväll och vara ledig dagen efter är något jag kommer sakna. Hädanefter blir det ju inga mer lediga dagar mitt i veckan (efter december) ja förutom om det skulle vara några röda dagar det vill säga, då kommer jag vara ledig

Det är ju helt klart fördelar med att jobba mån-fre men också några nackdelar. Minns inte om jag varit inne på ämnet tidigare men jag lär bli varse hur mycket folk det är på en bank klockan halv sex en måndagkväll, varför man inte vill träna på gymet mellan 17-19 och hur lång en femdagarsvecka kan kännas. Samtidigt som jag kommer götta mig åt att vara ledig varje helg, slippa sena kvällar och kunna planera in fotojobb på mer regelbunden basis.

Ja redan där är ju några av sakerna att längta efter, men det jag tänkte mer specifikt på är resan till Stockholm nästa vecka. Jag kommer ha utbildning mån-tis och jobbar bara onsdag, sen ledigt och åka till storstan för att jobba/träffa vänner. På torsdagen är det porträttjobb hela dagen och jag räknar med ett ganska fullspäckat schema. Det handlar om företagsporträtt och kan bli allt mellan 7-15 personer. Varje foto tar inte så lång tid, men det stora arbetet ligger i att förbereda och boka in folk på tider. Det slipper som tur är jag göra utan det får jag hjälp med. Jag ska bara åka dit och rigga mina blixtar, placera folk på en pall och plåta. Pang på, inte särskilt spännande bilder men bra bilder för ändamålet. Enkelt och snyggt helt enkelt. Svartvitt också.

Resten av dagarna ska spenderas på Stockholms gator och torg, en del fotograferande så klart men mest för att träffa gamla vänner och bekanta. Middagar varje kväll och säkerligen en hel del utgång. Mycket trevligt!

#blogg

1
Skriv svar