Shodan... nuff said

Flakmonkey
Shodan... nuff said

Har skrivit om Shodan förut, men eftersom det i min mening är den bästa spelskurken någonsin och förtjänar all uppmärksamhet i världen som hon kan få så slänger jag in den här filmsnutten. Kan ju varna den som inte spelat #System Shock 2 och planerar att göra det att klippet innehåller massvis av spoilers så då är det nog bäst att undvika den. Men för er som spelat det kan det nog väcka många goda minnen till liv - det gjorde den för mig iaf

#blogg

Medlem
Shodan... nuff said

System Shock 2 = good times.

Medlem

Fortfarande ett av dom bästa spelen som någonsin gjorts. Att man kan spela genom allt i Co-Op helt utan problem gör ju inte saken sämre! Bioshock är bara en blek skugga av System Shocks storhet.

Medlem
Skrivet av Stephan:

Fortfarande ett av dom bästa spelen som någonsin gjorts. Att man kan spela genom allt i Co-Op helt utan problem gör ju inte saken sämre! Bioshock är bara en blek skugga av System Shocks storhet.

"Utan problem" är väl lite att ta i... spelet har ju en tendens att krascha när man går igenom en laddnings dörr etc. (så det vill ju till att man sparar varje gång innan man gör det). Och nätkoden klarar inte riktigt av stegar till exempel, när någon kättrar upp så brukar dom flyga omkring överallt tills dom hoppar av stegen.

Men att det är ett av tidernas bästa co-op lir är det inget snack om. Har lirat igenom det minst 5-6 gånger i co-op, lika kul varje gång.

Bioshock kändes verkligen som en nerbantad konsol version av SS2's koncept.

Flakmonkey

Aldrig lirat SS2 i co-op. Vet inte riktigt varför men blir det verkligen så mycket roligare? Jag gillar co-op som sådant, men för mig är stämningen och skräcken det bästa med SS2 och det tycker jag kan gå förlorat med co-op... Känslan av att vara helt ensam och mot oddsen emot sig försvinner ju när man inte är det

Men men, ett helt enkelt fantastiskt spel är det och ligger lätt på min topp 5-lista och det bästa singleplayer-liret i förstaperson som jag spelat. Tyvärr ska det väl mycket till för att man ska få uppleva något sånt igen eftersom utvecklare tycks tro (och även ha rätt i) att gamers vill ha enklare upplevelser. BioShock trodde man ju på, men det var ju på tok för lätt tycker jag. Eller lätt är kanske fel ord. Det var för okomplicerat och då ställde det ju ändå mer krav än de flesta andra FPS som finns där ute... så trist

1
Skriv svar