Nya Bilder på Dragon Age 2

Medlem
Nya Bilder på Dragon Age 2

Jag fann idag att hemsidan <a href="http://www.xbox360achievements.org">Xbox360Achievements.org</a> har släppt nya fräscha bilder på Dragon Age 2 följt av lite information om vad vi kommer att vänta oss av spelet som släpps 8 mars nästa år. Det mest intressanta som presenterades är förändringarna i stridssystemet:

"Press a button and something awesome happens is the mantra that BioWare has adopted in developing Dragon Age II and as such, pressing X, Y or B enables Hawke to unleash one of his special abilities, which gradually recharge over time. While you're waiting for these moves to recharge, you can still hammer the A button for a chain of basic attacks, before punctuating a combo with a swift and lethal special attack. You can also tap A with a direction for an evasive roll, which is pretty useful when you're surrounded by enemies." - Richard Walker

Dragon Age verkar alltså få en mer action-orienterad spelstil i sin uppföljare och detta kan betyda förändringar både på gott och ont. Jag spelade själv Dragon Age 1 på Xbox och har förstått att det skiljer sig mycket ifrån PC versionen, men med mina upplevelser så kan dessa förändringar välkomnas.

Dragon Age 1 är ett spel jag verkligen älskar att spela och har lagt ner otroligt mycket timmar på att utforska varje liten del av den fantastiska världen. Storyn var fantastisk och alla valmöjligheter gjorde att det verkligen kändes som att mina ord bestämde ödet för Fereldens framtid och det var nog detta som gjorde att jag hängde kvar.

För när det väl kom till striderna i Dragon Age så tappade den lite av sin charm, det kändes stelt och klumpigt att kommendera dina trogna lagkamrater, det kändes inte heller som att man behövde lägga upp någon taktik eller liknande utan bara puckla på tills fienden låg död på marken. Något jag har förstått är en helt annan historia när man spelar det på PC.

Så med det i åtanke ser jag fram emot detta nya stridssystem och om Bioware bara kan hålla fast vid sin begåvning att göra helt enastående berättelser och karaktärer så välkomnar jag som konsolspelare dessa förändringar med öppna armar.

För att se bilder och direkt åtkomst av mina senaste inlägg, besök min blogg på: http://liveti1080p.wordpress.com/

#blogg

1
Skriv svar