Call of Duty: Black ops, ett steg i rätt riktning

Medlem
Call of Duty: Black ops, ett steg i rätt riktning

Call of Duty-serien är något som jag personligen har förväntats crasha gång på gång. När jag som liten fick spela första Call of Duty spelet var jag helt hänförd, det var då en av världens bästa FPS baserat på ett riktigt krig och sparkade rent ut sagt röv på Medal of Honor och Battlefield (som inte ens hade någon singleplayer än).

Men sen kom Call of Duty: Modern Warfare och gjorde än en gång något helt enastående, de lyckades göra ett multiplayer spel som mätte sig med Halo när det kom till konsoler, och denna gången fick även Playstation 3 ägarna vara med och leka. De hade verkligen satt en standard så hög att inget annat spel lyckades toppa dem.

Efter denna rush av framgång kom Treyarch med World at War som proppade på spelare material som de redan var mätta på och det gav ingen direkt framgång. Sen kom Modern Warfare 2, och slutet för min villkorslösa kärlek till serien.....

För hela inlägget och mer material, besök min blogg:
http://liveti1080p.wordpress.com/2010/11/15/call-of-duty-blac...

#blogg

Medlem
Call of Duty: Black ops, ett steg i rätt riktning

Gav Black Ops ett försök oxå... Fan vad kasst det var. Om man frågar mig. Fanns inget som gjorde att jag fastnade. Bara helt hjärndöd action. Känns som samma spel som det alltid varit. Scriptade fiender som spawner om och om igen tills man "avancerar" osv.

Eek
Medlem

Eld och rörelse... Eld och rörelse.. Är så och kommer alltid att vara så.. Kan väl inte sitta å trycka i ett hörn å hoppas att dom ska försvinna..

1
Skriv svar