Jag gillar Valve.

Jag gillar Valve.

Det känns ganska symptomatiskt att världens kanske bästa spelutvecklare också har humor. En enskild sak gör ingen bäst på något. Utöver rena skillz krävs förstås fingertoppskänsla, förmåga att sköta ekonomi, administration och mycket annat. Självdistans och humor skadar heller inte. Det är rätt smart att hålla sig väl med dem som köper och spelar ens spel.

Seattle-gänget har, utöver såna halvdana titlar som Half-LifePortalTeamFortressochLeft4Deadmeduppföljare, fått ett rykte bland obskyrt spelintresserade som författare av rätt sköna pressmeddelanden.

Idag kom ett till.

"Valve today announced that Portal 2 -- the sequel to the ground-breaking title that won over 30 game of the year awards, despite missing its original ship date -- will now be available the week of April 18th, 2011. This two month slip not only marks the shortest delay in Valve's proud tradition of delays, it represents the approaching convergence of Valve Time and Real Time. Though this convergence spells doom for humanity, it will not affect the new Portal 2 release date."

Jag kommer inte att spela Portal 2 särskilt mycket (pusselspel ger mig inte så mycket och de smälter min hjärna), men vad spelar det för roll? Jag gillar Valve ändå.

Så vad gör ni i helgen? Själv ska jag fortsätta att ömsom aga, ömsom smeka min dator vars beteende starkt påminner om mitt eget innan morgonkaffet lapats: inte helt hundra. Däckbyte, några timmar New Vegas, lite slappa och lite UFC blir det nog också.

Trevlig helg, era sköningar. Trevlig helg.

#blogg


signatur
1
Skriv svar