Mina ludna fötter går online

Redaktör
Ponny
Mina ludna fötter går online

Jag och MMO har en knepig historia. Det har liksom inte "klickat" oss emellan. Ja, det vill säga, inte förrän jag testade på The Old Republic under ett antal ljuvliga timmar i London härom veckan. Problemet är ju att spelet inte kommer förrän om en evighet. "Våren 2011", säger BioWare. "Nonsens", säger jag. Jag räknar iskallt med att det kan dröja betydligt längre än så.

Men jag har något slags konstigt sug efter ett MMO. Det är lite konstigt eftersom mina tidigare erfarenheter gått... sådär. Guild Wars var småkul - ett par veckor. World of Warcraft orkade jag med två månader innan jag tröttnade (varför tänker jag inte utveckla, eftersom jag senast blev verbalt lynchad av ett gäng rabiata fanboys). Inte ens Final Fantasy XI föll mig i smaken och jag längtade mest tillbaka till de "äkta" delarna av serien.

Men kanske... The Lord of Rings Online? Gratis är ju gott och jag har hört att storyn ska vara förhållandevis stark. Dessutom har jag hört att mina fötter är lika ludna som en hobbits. Vad säger ni? Är online-Tolkien något att ha?

[ia=23237; large]
Stelt. Men minus de färglösa hobbitarna ser det tokmysigt ut.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Mina ludna fötter går online

Om man ger det en chans så kanske det kan bli något av det, men själv körde jag en timma och det fick mig direkt att tappa orken från det. Den sega tutorialen som inte går att skippa gör inte heller saken bättre.
Så personligen skippar jag MMO:s till gw2 kommer, då blir det spela av för min del

Medlem

jag håller helt med! har också ett konstigt sug efter MMO även faat de aldrig riktigt "klickat" för mig häller på de spel jag spelat

Medlem

Ge LotRO ett par timmar så blir det bra mycket roligare. Med den nya tutorialen och mer folk i låg level är det betydligt lättare att komma in i det hela.

Att det sedan är gratis en bra bit gör ju inte ont heller.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Håller med v1ctory. Stämningen i LotRO är fantastisk dessutom, mycket att utforska, häpnas av etc. Det skadar ju inte att testa

Redaktör
Ponny

Intressant, när tiden är mogen kanske jag ska ge det hela en chans med andra ord!


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar