Buzz är ju för bra

Flakmonkey
Buzz är ju för bra

Jag kom precis hem efter en vanlig kväll hos Juha. När han ringde runt 18 så hade han precis kommit hem efter en rockkryssning med Viking Line och var således inte helt nykter. Jag blev därför inte alltför förvånad då han ville att jag skulle komma över med lite mat åt honom och Peter (som också var med på kryssningen). Nu är jag inte den som bara böjer mig för såna förfrågningar, men eftersom jag visste att de inte var främande för lite gaming och allmän underhållning så beställde jag två kebab special och en 150 grams pitaburgare från [http;//www.pizzeriaside.se Side] och gick till finnen.

Väl där så blev det precis som jag förväntade mig. En hel del supande (precis lagom faktiskt), mat, fotboll på TV och en väldans massa TV. Nu ska jag inte gå in på detaljer utan fokusera på #Buzz!: The Music Quiz som upptog större delen av kvällen. Nu är det ingen större hemlighet att jag gillar Buzz. Min familj har alltid uppskattat frågesport och faktum är att Trivial Pursuit är något av en tradition vid högtider. Lite udda kanske, men det är så vi fungerar ^^

Hur som helst så vill Juha att jag skulle pröva på Musica Quiz då han sedan en tid tillbaka har hävdat att jag har lärt mig alla Buzz-frågor utantill (vilket jag inte har gjort) och därför ville han nu sätta mig på plats. Nu gick det inte lika bra som han hade planerat. Visserligen så vann han en gång och löpar-Peter som också var på plats vann några fler matcher efter det att Juha var tvungen att gå och lägga sig. Jag vann dock fler matcher än vad jag förlorade vilket jag var riktigt nöjd med. Visserligen vann jag rätt många eftersom jag kunde frågor som kan framstå som "töntiga" eller "omanliga", men huvudsaken är att jag var den som hade mest poäng när slutsingnalen gick. Hamnar jag överst på prispallen så gör det inte så mycket att jag vinner tack vare frågor om Lady Gaga eller Britney Spears

Nej det är bara att konstatera - Buzz-serien är helt fantastisk. Det tilltalar något så simpelt som tävlingsinstikten som jag tror att vi alla har inom oss och med frågor som all kan besvara så är det ett spel som alla kan delta i. I ärlighetens namn så tror jag att det är mer attraktivt för gemene man än rörelsekänsliga kontroller som Wiimote, Move eller Kinect för här finns det ingenting att störa sig på. Rörelsekänsliga kontroller i all ära, men har man inte total kontroll över det som händer så är det inte mycket värt i längden...

Och det var allt för mig för nu...

#blogg

1
Skriv svar