Tidsbrist, helgbrist, livsbrist

Redaktör
Ponny
Tidsbrist, helgbrist, livsbrist

Från fredag eftermiddag till måndag morgon är det 63 timmar. Enkel matematik säger att man hinner få rätt mycket uträttat under den tiden. Men ändå lyckas jag sitta där varje söndagskväll som ett utslitet frågetecken och inte få ihop ekvationen. Kanske har jag hunnit med hälften av min digra lista. Det ska speltestas, artikelskrivas, recenseras och förtittas i mastiga mängder. Förvisso roliga grejer - men det måste finnas gränser. Igår slog jag personligt rekord med tre recensioner, en förhandstitt och en påbörjad artikel. Hurra?

Jag har tappat konceptet med helg känner jag. Just nu är de ett verktyg för mig att jobba ikapp det jag inte hunnit under vardagskvällarna. Det är ju lite skruvat - för kvällarna borde också vara heliga. Men jag vill ju vara duktig, tjäna goa pengar och allt sånt där. Istället sitter jag tyst, seg och avdomnad om dagarna och äter för att stressa ner. Enligt redaktör Svärd är den beryktade väggen farligt nära. Dumt och ganska onödigt kan man tycka. Jag får helt enkelt börja nyttja det där lilla ordet som stavas "N-E-J". Jag har ju satt mig själv i situationen och får således göra det bästa av den.

Här kommer en bild när det var sommar och solsken i blick. Känns som en bra vitamininjektion när snön yr utanför och hjärnan går på halvfart.

[ia=23327; large]
Ett bländande leende att sträva efter.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar