Mer snö till folket!

Medlem
Mer snö till folket!

Vädergudarna verkar bestämda i detta, helt ovetande om vilka problem det ger oss här nere på marken. Snön fortsätter att falla och verkar enligt väderprognoserna fortsätta åtminstone de närmsta dagarna. Det gör ju att förutsättningarna för bröllopsfotograferingen förändras en aning. Visst blir det något ljusare ute om det ligger snö på marken, men det kommer vara så otroligt kallt för det stackars brudparet. Dessutom ligger bruden hemma i värsta förkylningen just nu... vi håller alla tummarna för att hon ska repa sig i tid till bröllopet. Fotograferingen är ju inte det värsta om man är förkyld, men man vill ju inte sitta på en fin middag och snörvla och känna sig sjuk Jag lider med henne.

Idag arbetar jag mitt sista kvällspass och nästa vecka blir det att hålla Hot & Våld-utbildning två dagar för att sedan bara jobba några timmar nästa fredag uppe på avdelningen! SUPER-AWESOME!
Jag har redan fått inbjudan av nya jobbet till julfest på torsdag och även flera mail med inbjudningar till att gå bredvid på olika arbetsplatser samt föreläsningar. Det verkar vara ett stort utbud på olika utbildningar och kurser att gå och det tycker jag låter så himla spännande! Jag är supertaggad att börja på det nya jobbet och längtar tills jag får komma dit och träffa mina nya kollegor, fixa i rummet och bara göra mig hemmastadd i miljön. Lite lite läskigt, men kul!!!

Fotograferingen i morgon kommer ske med enbart 1 kamera. Det är lite risky men det får bli så. Jag har möjlighet att låna en kamera men jag orkar inte ta mig genom hela stan i snöovädret för att hämta den. Så JA jag får skylla mig själv om det blir jobbigt med objektivbyten. Förhoppningen är att kunna använda min 70-200 i princip hela tiden och bara för närbilderna på t ex ringarna eller så använda min 24-70.

Vi får se i morgon hur det går. Wish me luck!

ps. Läste precis på Kuwait-nytt att de har förbjudit användandet av systemkameror på allmän plats (förutom i journalistiskt syfte), tur att man inte bor där :/

#blogg

1
Skriv svar