System of a Down och comebacken

Inaktiv
System of a Down och comebacken

Det har snackats mycket om mitt favoritband System of a Down på sistone. Till exempel svarade basisten "stay tuned" på frågan om de kommer att spela på nästa års Download i England. Ungefär samtidigt råkade(?) en fransk radiopratare yppa att System skulle spela i Paris den sjätte juni nästa år. Detaljer för Download släpps imorgon, måndag. Imorgon, om bara 12 timmar och 38 minuter, släpper även Göteborgsfestivalen Metaltown sina första band. Det har talats om en "drömbokning" (säljsnack?) och jag råkar ha insider information från en god vän som bekräftar att SOAD faktiskt kommer spela på Metaltown nästa år(!).

Om det här stämmer vore det en fyra år lång dröm som går i uppfyllelse, och bara tanken på att man skulle kunna se dom live, något jag aldrig trodde skulle hända, är svindlande.

Än så länge är inget hugget i sten, men det verkar som att nu-metallens okrönta kungar är på väg tillbaka.

\m/

Helt orelaterat (men jag gillar att vara först): Leslie Nielsen, 84 år gammal, dog precis pga. lunginflammation och världen blev plötsligt lite tråkigare.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem
System of a Down och comebacken

System på Metaltown vore hur grymt som helst, sitter och räknar ner just nu...
Annars vore det nice att se Ill Nino där igen och All that remains som jag nog kommer att missa i Sthlm nu.

Medlem

Jäklar om dom kommer dit säger jag bara. Vallfärd!

1
Skriv svar