Eurosportstress

Grafikfejs
Paradox Interactive
Eurosportstress

På torsdags är det dags igen: E-sport på Eurosport 2. För er som inte vet vad jag snackar om så har Eurosport börjat sända ett datorspelsmagasin som heter Extreme Masters. Jag ska sköta pratet, och det är tredje gången för mig. Fortfarande ganska nytt med andra ord och fortfarande ganska nervöst.

Förra gången gick det hyggligt, tror jag. Jag har inte sett avsnittet själv, men det kändes betydligt bättre än vid premiären i oktober. Första gången visste jag inte hur det gick till att lägga prat på ett direktsänt program. Jag blev livrädd när hörlurarna skrek ut nedräkningar till intervjuer, reklampauser och vinjetter, och jag stannade upp mitt i påbörjade meningar. Resultatet blev en rätt förvirrad historia. Det förbättrades till avsnittet därpå, tror jag.

Men, nu är det alltså ett nytt avsnitt på gång. Denna gång ska det visas Starcraft 2 från Gamescon i Köln, som spelades tidigare i höstas. Det är allt jag vet. Jag har ännu inte fått något manus, något jag fick en vecka i förväg tidigare. Det innebär att jag har betydligt kortare tid att översätta och förbereda mig på, men jag hoppas att det går vägen.

Ni som har Eurosport 2 (på svenska), kan inte ni kolla det och säga vad ni tycker? Jag kan ju själv inte se det eftersom jag sitter i studion då, och hemma har vi bara den engelska versionen av kanalen.

#blogg


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

1
Skriv svar